Aktiesnakken — Marts 2020
-
Alle er ekstremt negative lige nu og indtænker alle mulige skrækscenarier. Både mht Corona og recession og en ny gældskrise i Sydeuropa. Der er for meget sortsyn på en gang. Jeg tror, at markederne kommer hurtigt op igen, når folk besinder sig.
-
de kommer måske nok hurtigt op et lille stykke af vejen, men 19/2 var en top som jeg ikke tror bliver slået i år, og måske næppe heller næste år. Forskellen mellem denne og de andre panik-nedture på aktiemarkedet siden 2013 er, at der nu er noget fundamentalt ved verdensøkonomien forringet - der kommer lagging indicators på recession senere, det tror jeg helt bestemt
-
Det helt store spøgelse for økonomien er US m.fl. virksomhedsobligationer i kategorien junk, som er bundtet og solgt som gode investeringer til pensionskasser og investeringsforeninger verden over, som gode papirer med høj rente. Den høje rente er korrekt, men det med god er ikke....
-
En stor del af US shale gas firmaer er bl.a. finansieret via obligationer, og hvis de firmaer går ned pga. lav oliepris, så sker der ting og sager. Corona driver over inden for nogle måneder, men en finanskrise 2.0 med baggruind i virksomhedsobligationer, kommer tilat gøre rigtig ondt.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind