Aktiesnakken — September 2013
-
ikke det sidste år, men hans kald i 145 var bedre end novods i 270. Men ikke efter mandag
-
ja det er vildt
-
og David
-
Og jeg må også sige at Rachel har gjort et stort stykke arbejde med at genrejse investor tilliden
-
når man passer sit arbejde får man mediocre resultater, når man lever for sit arbejde får man store resultater. Sådan er det.
-
Hvad er det grænsen er for at meddele en short? der er 50 mio. udestående aktier dvs. 400.000 er lige under 1% ??? men er det ikke 0,5% man skal melde ind hvis man er short ?
-
jo
-
Virksomheder eller personer, som har en kort position på 0,2 % af den udstedte aktiekapital i et selskab optaget til handel på et reguleret marked eller en MTF er forpligtiget til at give Finanstilsynet meddelelse om den korte position. Vedkommende er efterfølgende forpligtiget til at meddele ændringer i den korte position på 0,1 % af den udstedte aktiekapital, indtil positionen kommer under 0,2 %.
-
Hvis en kort position i aktier kommer over 0,5 %, skal den korte position offentliggøres. Efterfølgende ændringer i den korte position på 0,1 % skal også offentliggøres, så længe den korte position er over 0,5 %. Pligten til at offentliggøre er opfyldt, når der sker indberetning af den korte position til Finanstilsynet, idet dele af indberetningen bliver tilgængelig for offentligheden i Finanstilsynets database. Dette gælder kun for indberetninger af korte positioner i aktier, der overstiger 0,5
-
Skriver du genmab kan jeg ikke finde nogen short: http://oasm.finanstilsynet.dk/dk/soegeresultat.aspx?t=vestas
-
Når det er sagt er jeg ligeglad med short sellere, det er bare kortsigtet støj.. Det langsigtede potentaile har nu materialiseret sig.. jeg holder fast i 4 cifret kurs inden 2018 (som jeg startede med at spå om for nu 2-3 år siden)
-
bare nohope sender strippere i kurs 500, så kan den for min skyld godt gå i 1000
-
vi kommer lidt tættere på mandag
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind