Aktiesnakken — August 2012
-
Har faktisk en aktiekredit hos Nordnet (igennem selskabet) har dog aldrig brugt den. Nogen der ved hvordan det fungerer? Der står at BioPorto har en belåningsværdi på 20%. Vil det sige at når jeg har for 100.000 kr. BioPorto derinde så kan jeg låne 20.000 ekstra at købe for?
-
Ja
-
Forstår bare ikke. Ved eksempelvis de aktier (Novo) der har en belåningsværdi på 85% kan man låne 6,66 gange gearing. Så må man da også kunn geare 1-2 gange med 20% belåning?
-
gearing og belåning er ikke det samme
-
du kan ikke nødvendigvis geare bioporto
-
hmm. SAXO Bank er sq noget nemmere

-
Man gearer jo ikke aktierne, man bruger dem blot som sikkerhed. Det betyder vel at hvis jeg vil stille sikkerhed for min kredit med mine bioportoaktier kan jeg kun bruge 20% af værdien som sikkerhed
-
dvs. af 100.000 kan jeg geare de 20.000 med 6,67 gange?
-
Prøv at se det omvendte, til NOVO skal du stille med 15% egenkapital, derfor kan du få for 666,66 kr. aktier for hver 100,- kr.du har. Biop skal du stille med 80 % egenkapital derfor kan du for 125,00 kr. aktier for hver 100 kr. du har med. Og så fraråder jeg gearing/belåning til alle, især dem der tror de kan gå på vandet.
-
Det er et effektivt redskab til at opnå et tilfredsstillende afkast.
-
Så længe du styrer det ved aktivt at følge, aktivt bruge SL og fordybe dig i dine investeringer er det meget meget lukrativt.
-
Er lidt fornærmet over at du sammenligner mig med Borisz
-
Han lukkede øjnene og gik all in i en tilfældig aktie med fuld gearing
-
dagen efter All in i en ny etc.

-
Ingen stemmer. Jokede bare lidt

-
SPPI regnskab 8/8
-
for Q2
-
Hej investor1989.. I forhold til SPPI faldet i går, gør du dig så tanker om et godt entryniveau. Har læst, at du har solgt 3000 SPPI, som jeg går ud fra, at du ønsker at genkøbe ved lavere niveau?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind