Aktiesnakken — Juni 2012
-
Jeg solgte det hele lige før Q1
-
Dog med et tab
-
men jeg har længe skrevet om de udfordringer vestas står overfor i både 2012 og 2013
-
hvordan ser du en mulig entry
-
rent nøgletals mæssigt mener jeg faktisk kursen er pænt attraktivt på dette niveau. Men der er blot så dårlig stemning omkring aktien at der skal noget for ALVOR positivt til før jeg tror den flytter sig
-
morten langer siger man godt kan begynde at købe 10-20% af dem man vil have nu og så hellere tage resten ved emission i kurs 25
-
Så derfor vil jeg ikke blive overrasket hvis den fortsætter med at falde ned mod måske 25
-
de kommer vel også til at give underskud i 2012?
-
Men er man langsigtet, som i efter 2014 så er det ikke nødvendigvis et dårligt entry point
-
Jeg afventer dog at se den opdaterede strategiplan jeg forventer vil blive præsenteret i 2. halvår
-
jeg kan generelt ikke lide at købe aktier i selskaber der på en god dag har en margin på 3%
lidt ligesom NKT -
der skal så ufatteligt lidt til at det vender, som vi kan se i VWS
-
de har guidet 0-4% ebit margin. Så alt afhængig af om der kommer ekstraordinære udgifter i forbindelse med strategi update så burde d ikke komme ud med et underskud for i år
-
fra 2014 og fremefter forventes margin på 5-9%
-
0% EBIT margin + gigantiske renteudgifter er vel = underskud - så vidt jeg husker skal de have EBIT på omkring 1 bare for at dække renterne
-
ja FORVENTES er det gode ord. Man forventede jo også en margin i 2015 på 15%. investorerne ser ikke ud til at tro på den
-
min eneste undtagelse vedrørende at købe lav margin aktier er faktisk SP Group
-
de skal have pillet endnu mere cost ud af og så skal de nok få en positiv encifret margin
-
tripple 15 var det torske dumt de ikke lagde den ned lang tid tidligere. For alle havde afskrevet den nok ca 1 år før vestas gjorde det
-
men man skal stadig huske på at det er ikke blot vestas der er blevet ramt. Det er hele branchen over en bred kam.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind