Aktiesnakken — December 2011
-
Jeg forventer siemens vil tage en stor bid af offshore kagen idet de pt er markedsleder. Men samtidig tror jeg også V164 vil skaffe vestas deres bid af kagen
-
se det var hvis meget ukonkret

-
ja doc det lyder ikke helt rigtigt i mine øre. Det betyder i hvert fald at developeren allerede HAR lavet ALT andet end at rejse selve møllerne. Ellers så kan det simpelthen ikke lade sig gøre at opstille møllerne på 1 mdr. Men typisk så begynder man jo ikke at lave veje, bygge fundamenter forberede grid mm før man har lavet en aftale med en mølle producent. Så lidt mystisk synes jeg
-
godt nok er julens farve rød.. meeeen er det nødvendigt at at starte med det første december
-
fantomas jeg så godt nyheden om Siemens vingen. Men det er altså IKKE sådan at de allerede producre den nye vinge. De har lavet den først form og skal til at begynde at lave den første vinge. Og så formoder jeg da stærkt den skal teste først inden den kommer op på en mølle. Og sådan en vinge test tager 3-6 mdr. Så møllen kommer måske op medio 2012. Ca 6-9 mdr før V164
-
det var til hrmunk
-
ja der er en stor jagt efter nye materialer til at bygge vinger for at gøre dem lettere. Hvad Siemens har fundet frem til er jeg ikke klar over. Jeg notre mig også at de endnu ikke har offentliggjort hvad den nye vinge vejer
-
vestas bruger forøvrigt kulfiber i dres vinger og har gjort det i en del år. Siemens er endnu ikke gået den vej
-
udviklings direktøren sagde i går at det nu var lykkeds dem at lave en 75m vingen uden brug af kulfiber.....
-
Og her lidt interessant spekulation om Torm og Norden http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/220683/seb_torm_kan_blive_solgt_til_norden_med_stor_rabat.html Norden har tidligere afvist at være interesseret i torm.
-
Damn jeg har total overset den arbitragemulighed som lagde i U-Sea..
-
Nogen bud på hvem Mainstream kunne vælge som alternativ leverandør i stedet for sinovel?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind