Aktiesnakken — Oktober 2011
-
jeps vi er tilbage og har opgraderet vores servere i løbet af weekenden
-
Henrik jensen fyret i Brøndby https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=474648&lang=da
-
Mornings godt at høre vi er savnet
-
"Fem skridt for euroen" http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/217927/fakta_van_rompuys_fem_skridt_for_euroen.html Virker ikke overbevisende. "vækst gennem besparelser", "større krav til bankerne - hvor kommer pengene fra?" plus en række punkter, de ikke er enige om
-
vækst gennem besparelser kan de godt glemme alt om. Det er jo nonsens newspeak
-
besparelser i den verden er jo nok ikke lempelser af virksomhedernes omkostningsbyrde....
-
men man har da lov at håbe, at EU tosserne (redundant, jeg ved det godt) finder ud af, hvem der betaler deres løn
-
i øvrigt et stort problem at EU systemet - lige som de praktiserende læger herhjemme - bliver aflønnet af nogen som ingen indflydelse har på deres arbejde og beslutninger
-
Som Finn Østrup så rigtigt anfører, så vil en voldsom haircut på græsk gæld sikkert medfører at investorer vil have premium på andre skod-obligationer fra PIIS lande - og dermed vil presse renten ekstra op i de lande, der i forvejen har svært ved at betale sine regninger
-
det er ikke rigtigt - kapitaldestruktionen er allerede foregået. Det, der sker nu er blot nødvendige tilpasninger.
-
det er grækernes kapital, der er væk. Tyskerne er blot så tossegode, at de giver deres penge væk
-
Gode ledere skaber jobs - dårlige ledere ødelægger jobs - hvilken kategori af ledere har grækenland haft siden tiltrædelsen til Euroen? Man kan ikke udnævne Papandreou til en dårlig leder, der ødelægger kapital og jobs, blot fordi han er tvunget til at lave nødvendige tilpasninger til en økonomi, der ikke kan brødføde sig selv
-
vækst i en skrumpelever er ikke noget, du skal ønske for
-
-
Det er vist ikke sundt at sidde i toppen af DSB - nogen, der har lyst til at overtage det job?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind