Aktiesnakken — Oktober 2011
-

-
Sådan noget kan ødelægge enhver fest
-
http://www.boligdebatten.dk/finansiering/15662-konvertering-til-f1.html et godt billede på danske boligejere. Så rådvilde at man spørger anonyme forummedlemmer til råds.
-

-
iøvrigt pinligt at børsnoterede EuroInvestor ikke har bygget det forum på egen teknologi
-
Nej, bankkrak vil alt andet lige sænke pengemængden og give deflation (Lehman-scenariet). Du tænker på hyperinflation (QE i ekstremerne), som kommer hvis der i USA og EU ikke bliver politisk vilje til 1) at betale gælden af 2) at ombytte pengene (D-Mark-agtigt) 3) at gælden bliver så voldsom pga nationaliseringer af bankerne, at man ikke kan betale renterne ved andet end at trykke penge.
-
Jeg mener stadig at sidstnævnte vil ske, men lige nu er det sindssygt at købe guld, så længe vi er i et deflationært miljø.
-
(mandag morgen. lidt perfid må man da godt være)
-
men alligevel....bulletin board php....
-
Dog tror jeg Tyskland for EUs side hellere vil ombytte pengene end skabe hyperinflation. Historisk gik det lidt bedre med Ludwig Erhard end med Hitler, vil nogen mene.
-
Pengene ligger i T-bills fordi USA kører gigaunderskud. Så skal vi ud i noget Schiff-agtigt (ej at udelukke, selvf), hvor alle dropper bills og køber guld i stedet. Det har jeg ikke overblik over om Kina/Japan gør, og jeg tror heller ikke vi får det at vide... for det vil være det totale sammenbrud for dollaren som valuta
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind