Aktiesnakken — Oktober 2011
-
underligt*
-
Vestjyder er da sparsommelige, men det er svært at spare op når man ikke har overskud. Landbruget har det skidt
-
Det er bare noget frustrerende ikke at vide, hvornår det Lehman-agtige event kommer i denne krise. Er det dage eller uger?
-
Læste en artikel for et par dage siden, hvor en økonom udtalte at EU måtte gøre nogen inden for 2-3 uger, eller kunne det gå meget galt, fordi interbank markedet simpelthen var frosset..
-
Jeg synes den max bank affærre kommer lidt for hurtigt
-
Ja, det lyder meget sandsynligt, for man kan tydeligt se at folk er i ventepostion. Både cibor, f1 og 2-årig stat er alle omkring 1,3%. Det er ren bytte-bytte-købmand, man er forberedt på at lave
-
Aka - d
et var jo det samme med Fjordbanken. -
Aka, max bank har jo længe været blakket. Jeg tror FT har fundet noget så pilråddent at de ikke kan acceptere det. Sådan Lehman-agtigt slemt
-
Reelt ved vi jo ikke om Max har haft en tidsfrist som ikke har været offentlig.. Ofte er det nemmere at arbejde i ro og fred, frem for at hele offentligheden presser på..
-
Netop. Derfor man må gætte ud fra rentestruktur, FT og udtalelser fra de primære og sekundære personer (Lars Rohde som eksempel på sidstnævnte)
-
Jeg synes ikke at man nu skal begynde at klage over FT nu gør deres arbejde for godt.. De har været udskælt for ikke at gøre noget og nu får de også hug for at tage action. Det synes jeg ikke er helt fair..
-
I øvrigt interessant at Occupy Wall Street har fået medieomtale i MSM. Indtil videre dog med den forbeholdne "budskabet er blandet"-vinkel
-
Helt enig. Det er tydeligt at de gør deres arbejde grundigt, når bare de har tid til det. Så snart de løfter gulvtæppet krakker banken.
-
Og muligvis derfor bankpakke 4 hurtigt skulle på plads. De så hvad påstyr ama og fjordbank skabte og vidste Max var på vej i samme retning. De måtte derfor gøre nogen for ikke at lave flere ridser i lakken på den danske banksektore, for det ville ikke gavne interbankmarkedet..
-
Dog har de nogle spøjse prioriteringer, fx tage til Irland for at se Danskes fallentopera
-
Jeg tror dog Max er for lille til Bankpakke4. Den er lavet til Vestjysk (jf Per Ørums landbrugskreditter)
-
Realkredit Danmark er også begyndt at lægge en anden vinkel på deres flexlånsreklamer. Nu er det "tænker du på refinansieringen?" frem for "renten har aldrig været lavere".
-
http://borsen.dk/nyheder/finans/artikel/1/192208/max_bank_retter_ind_efter_kritik_fra_finanstilsynet.html de har nok været i kikkerten i et år
-
Hehe
Så kapitaludvidelsene var måske for at købe tid? -
Man skal antage det værste

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind