Aktiesnakken — Oktober 2011
-
S vandt valget fordi 2% gik fra DF til S. De kommer tilbage nu, med renter.
-
Osteo: Man kunne stille spørgsmålet med indførslen af Europæisk Tarp er bankerne så ikke defacto nationaliseret, bortset fra at skatteyderne i Europa ikke har udbedt sig aktier?
-
Jeg tænker fuld nationalisering med aktiekurs 0, som Occam ser 20% risiko for. Jeg tror den er højere
-
Ellers er den danske vælgerbefolkning så dum, at den falder uden for normalfordelingskurven. Men hvad fanden, den har også rykket sig således at gennemsnittets IQ er 95. Og da halvdelen er dummere end gennemsnittet, må man formode at netop den gruppe tilhører rød bloks vælgere og dets politikere.

-
tråden blev skrevet for en måned siden, der er sket meget på en måned. Men vi havde fat i den lange ende
-
Lektien er: hold jer væk fra finans

-
Rede likvide penge er det bedste i deflation -- desværre, men danskerne har set lyset med de nuværende opsparingskvoter
-
om det er den ene eller den anden, der gennemfører den forkerte politik, er jeg ligeglad med - vi bør have fokus på at politikken er forker, men konsensus ligger normalfordelt meget tæt omkring det forkerte udgangspunkt med meget lille spredning
-
Det er umuligt i Danmark. Vi er et feminint samfund med socialliberalisme som politisk midtpunkt.
-
det er det - og så længe, der er tale om "fuldt finansierede skattepakker", så sker der ikke en skid
-
Og fra medierne skal man ikke forvente hjælp til at ændre det. Selv Børsen og Tanten er blevet noget jeg aldrig kunne drømme om at holde.
-
vi skal have massive skattelettelser på arbejde og endnu mere massive lettelser i den offentlige sektor. De kaffepauser er simpelthen for lange
-
giv tid giv tid
-
hvem taler om øget velstand? Vi skal redde den vi har
-
realiteten er nok at selv de bankansatte ikke forstår alvoren http://www.proinvestor.com/finansnyhed/10316796/Fjordbank-Mors-ansatte-i-chok
-
Conner, hvor ser du det? Så længe det sker under strukturelt overskud.
-
men ok afskedigelser på 75% vil noget
-
en alternativ løsning kunne være massiv devaluering og benhård tilbageholdenhed på omkostninger og lønninger - men det vil fucke vores renter op
-
Så produktiviteten er ikke så høj lige nu. Folk går og kigger på hinanden, og tænker hvem der sidder på det gode hold, og hvem sidder på det mindre gode hold, siger Johannes Veje.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind