Aktiesnakken — September 2011
-
men kan man drive en børs hvor der kun er salg og ingen køb
-
jeg troede en markedsplads var noget for dem med penge
-
Det vi kommer ud i igen er måske det vi så på højdepunktet af den finansielle kriser, hvor der simpelthen ikke er penge nok til at stille priser på aktiver
-
og så bryder kapitalismen sammen
-
hvis der ikke engang er penge nok til at købe når priserne er meget lave, hvad gør man så? Man må suspendere
-
man er jo akademiker, formidling står nederst på skemaet. Polemik og hovmod øverst

-
Jeg synes vi er ude i præcis de samme meldinger som vi begyndte at se primo 2008
-
step 1 - der er en aktiv klasse der er ved at bryde sammen. Dengang Subprime/ CDO´er. Idag Sovereign Debt/ EU statsobligationer
-
step 2 - alle siger at der ikke er nogen problemer og alle har klaret alle stresstest og kan modstå armaggedon
-
step 3 - refinansiering rykker tættere på og meldingerne bliver mere sporadisk modige. Flere banker (dengang US - idag franske) som INGEN troede var i problemer bliver pludseligt et tema
-
Step 4 - Pludseligt er de banker ude og rejse kapital eller trækker på funding faciliteter hos centralbankerne. BNP pludselig i Mellemøsten f.eks.
-
Det minder sku bare for meget om hinanden efter min mening
-
Jeg er næsten altid på køberside i nedgangstider, men har ikke købt noget de sidste 2 måneder
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind