Aktiesnakken — August 2011
-
energiinvesteringer ses over mange år. Men jeg er da enig i at gældskrisen i EU vil betyde færre investeringer generelt. Vi kan jo se solinvesteringerne i italien og spanien lide under det nu
-
Ja,med de nødvendige statslige besparelser kommer vindkrafttilskud at mindske !
-
Glem ikke at Kina kommer til at trække så mange energiinvesteringer
-
det skal nok kompenserer for europas downfall
-
Og Vestas er største ikke-kineser i Kina ifølge Ditlev
-
Det kommer at blive lidt som med biler,mange vælger Kia i stedet for Audi ,når økonomien er trængt ?
-
Og dermed håbe at selv om det ikke er samme kvalitet,så går det nok med den billige løsning ?
-
energi er ikke den værste branche at være i. Det kan godt være et plus sum spil. Men nogen garantier gives jo ikke
-
Jeg vil hellere have siemens aktier
-
Men Kina er et usikkert kort ? De skal hele tiden passe på at økonomien ikke overophedes,og derfor kan begrænsninger pludselig opstå i kinesiske markedet !
-
Inden i sovser til i elendighed, så ser verdenen anderledes ud, end i 30´erne. Verdenens befolkning er vokset helt vildt. Der er dermed massere af forbrugere derude. Vi kan selvfølgelig ikke se det på aktiekurserne i dag, ligesom vi heller ikke kan se det på vores lønseddel i morgen. Da jeg var barn, var jeg aldrig på ferie, i dag en til to gange om året. Vi er blevet sindsyg meget rigere. Jeg er middelklasse, og middelklassen vokser over hele verdenen som helhed. middelklasen er den der skal
-
Jeg mener ikke Kina er usikker. Deres økonomi vækster derudaf. Det er bare at sætte sig i sadlen
-
Ja,energi er et godt emne, har selv en god portion ABB i den mega- lange,en stabil investering,de vinder på både sol og vind !!!
-
Conner, det er helt rigtigt,og jeg passer da også på at supplere i disse tider,da verden ikke går i stå bare for lidt gæld !
-
lever vækst. Kina og Inden tilsammen fylder, så vidt jeg husker 25-30% af verdenens befolkning. BRIK, de leverer, så der er rig mulighed for vækst i alle segmenter. Der er selvfølgelig nogle udfordringer, men det har der været i gennem hele historien. Vi skal passe på ikke at fryse fast i et øjebliksbillede, men se det hele lidt ovenfra. Gæld, interbank, kollaps osv, ja, men kommer over det, og vi kommer videre. Det er blot at fange de mulighder der ligger. Mad, energi, sundhed m.m.
-
Ok , ;0)
-
det er kun fedt conner. God diskussion
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind