Aktiesnakken — August 2011
-
Tak varnæs!
-
Jeg er æidt nervøs over bankpakke 4 speed. Den er gal i danske igen tror jeg
-
Den er ikke mere gal end den har været hele tiden.. Men mange har bare holdt den kørende på det yderste af neglene..
-
Og så venter man på at en af deres store engagementer går ned og så flyder bægret over - det var hvad der skete i Fjrodbanken..
-
Er du ikke lidt urolig over at man pludselig skal ud og give visse banker et too big too fail mærkat.
-
Der må være nogle i udlandet der er begyndt at trække deres interbank kreditter
-
Men det er måske også det politikerne efterhånden har indset. De har jo fået en liste af FS på 10 banker som er meget kritiske.. De har levet i "respirator" siden finanskrisen, men nu er man efterhånden kommet dertil hvor man bliver nødt til at slukke for respiratoren og sker det går de ned.. I stedet for laver man så BP4 således man ikke tvinges yderligere i knæ..
-
Det må jo gå hele vejen op til danske bank
-
Så Vestjysk Bank skulle refinansiere, mener det var over 7 mia. kr. inden 2013.. Det har de ingen chance for at nå, hvis der ikke sker noget..
-
Der er ikke mange banker der kan få politikerne til at agere så hurtigt. Det er ikke mere end 2 måneder siden hvor det vsr helt udelukket
-
VJBA er formentlig med i de 10 udpeget af FS..
-
En borgerlige regering der rykker ud med too big too fail mærkater. Elsker I ikke livets afmålte ironi
-
Jeg hører grimme ting om landbruget
-
Lige prævis aka... BP4 kunne ikke komme på tale.. Lad falde hvad der ikke kan stå... Men hvis 10 banker falder, vil mange flere falde med, fordi ingen kan skaffe likviditet fordi tiltroen til DK's banksektor er væk.. OG det er måske gået op for politikerne
-
@Maxx - Meget enig.. Og det er kommet ud af ingen ting i løbet
af nærmest en uge -
Det er utroligt så langt væk danske politikere er fra dansk finans og dansk erhvervsliv
-
Landbruget som sådan er ikke så galt, men det som er med til at vælte er CHF, Scan Energy og andre dumdristige investeringer..
-
Jeg hørte nogle helt vilde gældssætninger på meget små balancer
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Mon FED svinger QE3 ?