Aktiesnakken — Juni 2011
-
Men risiko er en BITCH
-
sagen er jo, at danske bank kun overlevede pga statslig indblanding. havde de heddet AMA, så eksisterede den bank ikke i dag...
-
uha - det er et godt spørgsmål. Min holdning er, at bankerne er high risk lige nu. Moodys har lige nedjusteret den danske realkredit pga ren
-
tetilpasningslånene. Det er ikke meget, de er justeret - men det kan være starten på noget
-
hvis de europæiske stater får problemer, så er der ballade - lige nu gør politikerne alt for at grækenland ikke bliver erklæret et "financi
-
al" event" og CDS'erne bliver udløst.
-
i sin tid var det ikke lehman, der var problemet - det var at CDS'erne blev udløst af lehmans fald
-
så i min bog skal bankerne ikke vurderes på deres indtjening. De skal vurderes på deres risiko
-
haha - fair point! Og i bagklogskabens ulidelige klare lys, så burde vi jo nok have vist at DB var too big to fail for Danmark
-
med den realrente vi har lige nu, så er det sgu ikke nemt at investere.
-
og skatteforholdene er jo ikke ligefrem til at lave shortarrangementer
-
lige nu har jeg den samme følelse om markedet som i sommeren 2008.
-
hvad man bliver barberet af bliver man klogere af...
-
som jeg ser det, har vi ikke ændret noget på det fundamentale
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind