Aktiesnakken — Maj 2011
-
er man bosat i DK/beskattet i DK er alle firma-tricks, etc. ingen fordel (hvis man foelger reglerne)
-
lavede for lidt tid siden et overslags beregning paa mit 'skatte-tryk' - ~300k aktiegevinst/aar og ingen loen, mener jeg fik det til ca. 35%
-
mener faktisk det var taetter ved 30%

-
ja blander man firma layer ind over bliver det komplekst - lagerbeskatning, og du skal jo alligevel betale person skat igen engang...
-
aktie-beskatning i swiss er den ikke ogsaa rimelig hoej hvis man er 'proff' - og det bliver man nemt klassificeret som.
-
havde en ven som lever af aktier, og han flyttede ikke til swiss pga. det... (kraeves at du har et andet job som hovedindkomst som du havde)
-
det samme i sverige - der bliver man ogsaa klassificeret som 'proff' hvis man lever af aktier.... og dermed hoej skat.
-
traels at skulle arbejde - for at opnaa lavere skat

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind