Aktiesnakken — Januar 2011
-
det kunne være et fedt regneark at have. Hvis vi kunne forudsige BDI!
-
mon ikke diverse ph.d'ere og matematikere hos shippinghusene og forskellige i-banker har prøvet det stunt

-
det er oversvømmelserne i australien der driver kul op
-
ph.d.'ere i shipping huse? Tiderne har dælme ændret sig siden jeg slog mine folder i befragtningens skumle verden
-
PI har samlet set en større del af intelligensia og praktisk erfaring samlet. Yes WE CAN!
-
men jeg læste at rio tinto m.fl påkaldte sig force majeure.... hvilket må være = ingen ekstra betaling til rederierne for ventetid m.m.
-
force majeure kan så sendes videre til kunderne....
-
blot et gæt varnæs - men jeg vil i hvert fald godt vædde med at der sidder et par stykker i div. i-banker og prøver at regne bdi m.m. ud
-
gud ved mo d/s norden så har bøffet i den ved at rykke skibene til asia-pacific, istedet for dejligt lange transporter fra england til beiji
-
england sælger kul til kinøjserne?
-
ja jeg ved slet ikke om der sejles kul fra europa til kina?
-
jeg synes min uvidenhed er bundløs
-
det tror jeg ikke der kan være meget af
-
nej det tænker jeg også
-
hvad med Ruhr? det bliver vel bare brugt i tyskland/europa
-
ruhr er det ikke lukket og slukket for længst?
-
vi taler før du blev teenager Coller

-
wiki er min ven
http://en.wikipedia.org/wiki/Coal#Major_coal_producers -
aka, jeg var selv i ruhr i 1998...der var der stadig produktion og "big holes in
the ground" som den tyske guide sagde -
så det vil sige at det faktisk kun er polen der eksporterer i eu
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind