Jeg tænkte godt at der var lidt flere krav
Under alle omstændigheder er mine bud Danmarks Statistik eller muligvis Nationalbanken
Danmarks statistik har jeg forsøgt - prøver lige nationalbanken! Tak!
Måske der er noget hos Finansministeriet, men jeg ville tro deres tal ville være baseret på DS
Ok! Vil sammen med BNP kigge på renteniveauet og arbejdsløsheden, men synes godt nok der er mange forskellige renter?
Taget i betragtning at politikere og embedsmænd kan få mange sjove resultater når de forsøger samme øvelse, tror jeg det er lidt kompliceret
Hvad med nationalbankens udlånsrente?
Der gætter jeg på at det er hos dem man må kunne finde de data - gemt i et eller andet hjørne - og muligvis kun tilgængeligt mod betaling
Men det er kun gætværk - måske andre har egne erfaringer
Hmm, bruger du ikke nogen af de her tal?
Ikke direkte - det er trods alt nogle svært håndterlige størrelser. Hvad er arbejdsløshed f. eks.? Er det inkl. aktiverede, kontanthjælp mv
Aner det ikke Jeg forsøger bare at finde mig noget jeg kan forholde mig til, måske jeg skal skrive et indlæg herinde?
Hvis du skriver et indlæg er jeg ret sikker på at det giver mere uddybende svar, samtidig med at det vil være til glæde for mange andre
Jeg vil i hvert fald synes det er et rigtig godt emne ude i debatten, som jeg vil følge med interesse
Man kan også spørge om hvad der er det "rigtige" BNP - skal det f. eks. barberes ned til det produktion bidrager med eller skal det også ...
. inkludere offentlige serviceydelser?
I investeringssammenhæng kan man vel argumentere lidt for at det ikke er alt offentligt forbrug der nødvendigvis er lige relevant for at ...
... det samlede aktivitetsniveau i børsnoterede virksomheder
Svendsen2032: ang. BNP, osv. til sektor-rotation/udvaelgelse saa har jeg samlet lidt noegletal her: http://aktiehaj.dk/
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld
Log ind