Aktiesnakken — Oktober 2010
-
Iøjeblikket er det pivhamrende dyrt at rejse kapital og nogen må ligefrem opgive. Så har du kontanter er du konge i de børsnoteredes rige
-
folk husker stadig neurosearch i kurs 200-300. Det de glemmer er at der er mange flere aktier i omløb...så selskabet er dyrere nu i kurs 100
-
end det var i kurs 200.....
-
jeg tror jeg må lave en video snart om det. Det er absolut den vigtigste dynamik i dansk erhvervsliv gKapitalfremskaffelse, gældssanerin
-
nej Genmab rejste penge i boom årene til super overkurs 456 hos gsk. Men det betød så også at de kun gav 10% af firmaet væk for 2 mia
-
hvilket i dag er hele selskabet markedsværdi

-
men dem der søger penge har ingen barganing chips....de har one shot til at få kapital. Og pengedrengene tager sig dyrt betalt
-
gen går ikke i emission
-
men det var derfor dealen med gsk var vigtig
-
men som jeg prøver at forklare herinde med mellemrum, så tager man kun en emission i dette erhvervsklima hvis det er 200% nødvendig
-
så ingen af de firma med pengebeholdning vil rejse penge hvis de kan slippe for det
-
VI sidder alene og drøfter om man skulle øge eller reducere op til salgstal på torsdag. Men I biotek er der altid grund til at være nervøs
-
derfor er det også bullshit bingo hvis virksomhederne går ud med emission uden grund og siger noget vagt om konsolidering og vækst..
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind