det er svært at løfte deres image synes jeg
ja, der har de vist et lille problem
det offentlige overvejer at flytte deres konti, og det er vel næppe god reklame
AMAG skal skaffe et par Ree-typer. Hvis ikke det lykkes tror jeg de ryger i FS. Men 750mio er altså mange penge.
Og bankpakke 1 udløber 1. sept hvor de så har lån der skal refinacieres.
et alternativt bud kunne være en modig kapitalfond.... der sætter sig på magten og får en helt ny ledelse ind... det er far out, men man ved
kapitalfond!? Det er virkelig far out coller! No way.
der ligger da en oplagt turnaround case for en kapitalfond.... og en oplagt exit til en storbank når amager er rettet op og skåret til i
løbet af et par år..... men ja, kapital-/PE-fonde ser man sjældent i den finansielle sektor....
Der er virkelig ikke mange af de aktive danske fonde, som ønsker større turnaround sager. Det kombineret med den store usikkerhed der ligger
i Amagerbanken gør imo banken meget uattraktiv for fondene.
jeg synes bare det er en besnærende idé hvis man tør løbe risikoen på erhvervslånene... for privatdelen må være en fin cash cow
Tror ikke de kan få et tilstrækkeligt overblik over risiciene til at de tør løbe risikoen...
Er helt enig coller - men tror netop den slags investeringer ligger bedre til mere risikoelskende privatpersoner ala Ree
Nix, bix. coller. "en oplagt turn around case" er et udtryk man ikke sjældent ser på aktiesites. Normalt er det ensbetydende med "dødsbo"
Fondene er meget mere interesserede i stabile brancher, hvor der er større sikkerhed for cashflowet - Det er i hvert fald de sektorer de
er villige til at betale for i det nuværende marked
Langt bedre for en investor at lade AMAG gå ind i FS og så købe de sunde dele.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld
Log ind