Aktiesnakken — Februar 2010
-
væksten for 2009 var meget bredt funderet.... men q4 isoleret set var anderledes....
-
og trenden i q4 ser ud til at fortsætte....
-
(dvs. udfordringer sydeuropa pga. økonomien og i holland på bortfaldet tilskud)
-
Så er det Jutta af Rosenborg som gennemgår margins m.v. Det er nok mere givende hvis man selv kigger på de slides.
-
bruttomargin på ca 70 % (som forventet)
-
3% organisk vækst i kapacitetsomk... q4 isoleret var op med 14%
-
q4 ebit op 47% til 58m
-
41% op* sorry
-
2009 var op med 47% til 175m kr
-
33m fra merck indgår i ebit
-
bedre end forventet ebit q4
-
balancen: solvensgrad på 73% som sidste år.
-
almost zero debt.... og 300+ mln cash on hand
-
frit cash flow på 2mio i 2009
-
investeringer vil fralde fra 258 i 2009 til ca. 140 mio i 2010.... og dermed forbedre cash flowet
-
Jens Bager (CEO) tager over og vil nu snakke om det strategiske samarbejde med Merck
-
registrering hos FDA af grazax i løbet i år forhåbentlig
-
Merck er ansvarlig for al klinisk udvikling, registrering, marketing og sales.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind