Aktiesnakken — December 2009
-
ja, måske.... men det er vel primært mht. privateboligkøbere... og uden at jeg ved det... tror jeg ikek det er dem der har væltet bankerne..
-
endnu... det er vel primært deres aktivitet på ejd.inv.markedet og deres hensynsløse finansiering af højt gearede pantebrevengagementer.
-
.. men min pointe med BP2 var at de banker der ikke deltager i den, intet betaler for den...selvom den vel i høj grad må siges at have været
-
en redning for næsten alle bankerne... ved dens blotte annoncering tidligt i 2009 hvor INGEN ville røre en bankaktie.... eller bankkapital.
-
men Danske banks 25mia gør jo da trods alt at staten nok kommer til at tjene en pæn sum på pakken alligevel.
-
og der mener jeg så at staten godt kunne have forlangt optioner/warrants eller lign. i alle banker ved annonceringen.... eller de banker som
-
indenfor x antal dage eller uger tilkendegav at de ville/kunne være interesseret i pakken.
-
..men igen, det er jo en hårfin balance mellem at presse den... og ikke presse den for meget.... for en bankerot banksektor er jo heller ikk
-
e i statens interesse.
-
næh, men når det frie marked øjensynligt ikke fungerer... og staten så går ind for at hjælpe bør den vel så også kræve betaling på "markeds
-
vilkår"
-
men jo... ultraliberalist er jeg ikke

-
større helt sikkert.... jeg synes også de er gode...de har bare solgt sig for billigt

-
særligt nu hvor alle de "gode sunde" banker har klaret sig med anden hjælp efterfølgende..... og staten sidder tilbage med lortet....;)
-
i skælskør, amager, etc...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind