Aktier: Er vejen til orkanstyrke en god købsmulighed?
-
Trump bliver 79 til juni og kan ikke genvælges. Man kan derfor frygte at han er jævn ligeglad med hvad andre i baglandet måtte mene og stædigt holde fast i den retning som han har sat. Selvfølgelig vil det være rart hvis han stopper op og betænker sig, men der er desværre mange udfaldsrum.
-
Dem der har puttet penge i valgkampen, begynder at presse på tænker jeg.....og uden penge og opbakning fra baglandet, må partifællerne altså snart komme ud af busken og tale ham til fornuft....bare et gæt, for han kan vel ikke bestemme 100% egenrådigt, som i et diktatur? Så skævt er USA vel heller ikke blevet? Eller er jeg for optimistisk?

-
Det er guld værd med denne type opdatering - TAK!
-
Spot on med en 90 dages pause, for at give aktiemarkederne lidt luft
Han er simpelthen blevet presset til at træde lidt på bremsen, er mit gæt. 
-
Du er vist for optimistisk
Kongressen kan stoppe det, men at blive genvalgt er vist deres højeste prioritet.Hillary Rodham Clinton (@hillaryclinton.bsky.social)
Remember: Republicans in Congress can put a stop to this at any time.
Bluesky Social (bsky.app)

-
Mon ikke Moody's snart kommer med den nedgradering?
2025-03-27
Moody's Edges Closer to U.S. Downgrade
https://www.morningstar.com/news/dow-jones/202503278311/moodys-edges-closer-to-us-downgrade -
Så kom de 50 pct ekstra told til Kina. Tolden vil nu være på 104 pct. Kina kommer til at svare igen!
-
TOPspiller Hvis Kina trykker på den nukleare knap og begynder at sælge USianske obligationer, så ser det grelt ud. Der er vi ikke endnu.
Jeg tror, at markedet skal længere ned, før en voksen afblæser handelskrigen, men vi må se...
2025-04-08
Von der Leyen discusses trade disruption with China amid tariff barrage
https://www.euronews.com/my-europe/2025/04/08/von-der-leyen-discusses-trade-disruption-with-china-amid-tariff-barrage2025-04-04
China hits back at US tariffs with export controls on key rare earths
https://www.reuters.com/world/china-hits-back-us-tariffs-with-rare-earth-export-controls-2025-04-04/ -
Bliver spændende at se hvad der nu sker. Der er jo nærmest omvendt limbo - how high can you go!
-
Jeg er bange for det varer længe pga Kina, verdens økonomi nr. 2, nu spiller hårdt ud mod verdens økonomi nr. 1. Jeg ser kun et stop for Trump via Senatet, hvor jeg går ud fra han kan stoppes med simpelt flertal, et flertal som månærme sig med den utilfredshed, der nu kommer fra flere og flere konservative senatorer. Det er virkeligt farligt for freden i verden med disse 2 stormagter i voldsom og kvælende infight. Jeg ser enorm fare for, at Kina bruger sin trussel om at overtage Taiwan, som også er ramt hårdt af tolden fra USA.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind