Toldplanen - et værre shitshow
-
HaHa. Har Trump og Musk skudt sig selv i foden. USA er i toldkrig med alle og dermed er det USA der bliver hårdest ramt. Nu tyder det på at de gerne vil have gang i forhandlingerne. Trumps søn er nu ved tasterne - sikkert fordi "forhandligerne" skal gå hurtigt... Men vent nu bare... Verden har tid når T(r)umpen og Musk folder sig ud.
Eric Trump, der er præsident Donald Trumps søn, opfordrer statslederne rundt omkring i verden om at komme ud af busken.
For man skal ikke hænge for meget i bremsen, når det kommer til at forhandle de toldsatser, som Donald Trump har præsenteret.
-
Jeg ville ikke være det sidste land, der forsøgte at forhandle en handelsaftale på plads med Donald Trump, skriver Eric Trump.
-
Den første til at forhandle vil vinde - den sidste vil helt sikkert tabe. Jeg har set denne film hele mit liv, tilføjer Eric Trump.
Donald Trump har givet udtryk for, at han vil forhandle told, og at 'alle lande' allerede har ringet til ham.
-
-
Det meste af det som US importere er jo noget de har brug for og som de ikke kan undvære i længere tid.
Tror nu mere det er bevidst forsøg på at crashe markedet og det ser ud til at lykkedes. Det ender sikkert med, at Fed må begynde at sænke renten for at redde det hele og den lavere rente vil gøre at Trump kan indføre de skattelettelser han har lovet.Det er præcis det samme som i 18, 19 bare værre. Han vil tvinge Fed til at sænke renten , hvilket de kan blive nødt til for at beskytte bankerne. Og det skal gøres nu så han kan få skattelettelserne i hun inden midt-vejs valget. Skattelettelserne vil være nyt brændstof til at forlænge bull-markedet ind i 2026. Der vil komme forhandlinger med Kina og Trump vil komme ud og sige det går rigtig godt. Efter et par dage vil han så stramme kravene yderligere. Det kan tage en måned eller to. H2-2025 bliver sikkert bull. Inden længe kan vi samle Nvidia op til under 80 usd igen.
-
Sådan Kina. Nu må vi håbe at EU, Japan, Sydkorea, Canada svare fornuftigt tilbage med noget der kan ramme USA uden at de gør så ondt på os selv.... og så lade spillet køre indtil Trump og Musk er blevet så upopulære at de ryger fra magten forevigt!
-
"Klumpen" lever med sikkerhed i forrige århundrede mht. økonomi på landeplan
Og prisen bliver høj, frygter jeg for de lavtlønnede og job-løse derovre. Skal vi tale om hvor vi skal flytte (vores) penge hen, gætter jeg på virksomheder der vækster via gældsætning! De vil outperforme de næste par år! Mangler at bruge en weekend på at talknuse, men har da Ørsted i kikkerten! -
Det værste er jo, at det lige er startet, når EU kommer med sit modspil, bliver det blodbad indtil Trump bliver tvunget til at komme ned på jorden. Det vil ske, når det går op for amerikanerne, at det er dem, som skal betale hele regningen. Lige nu er det kun dem, som kan skabe orden i butiken derovre. Det ville fint med en måling af folkets stemning. M.h.t. aktierne ser jeg muligheden for et krak på op mod 20%.
-
Høje renter, som Federal Reserve har holdt for at bekæmpe inflation, øger risikoen for en recession ved at bremse investeringer og forbrug. Trump kan have en interesse i at "fremskynde" en recession via tariffer og økonomisk pres, så den rammer tidligt i hans embedsperiode (f.eks. 2025). Hvis recessionen er kortvarig og økonomien derefter vender tilbage til et bull-marked i anden halvdel af 2025, kan han stå stærkere til midtvejsvalgene i november 2026, hvor republikanerne skal forsvare deres positioner. Det er en højrisikostrategi, da en langvarig recession kunne vende vælgerne imod ham, men det giver mening som et kynisk politisk træk.
-
Top Trump Official So Freaked Out by Tariffs, He Wants to Quit
And so the revolving door of Donald Trump's Cabinet members begins.
Top Trump Official So Freaked Out by Tariffs, He Wants to Quit
And so the revolving door of Donald Trump’s Cabinet members begins.
The New Republic (newrepublic.com)
-
The ridiculous real story behind the tariff plan that turned Donald Trump into a global disaster
Rachel Maddow looks at ways to understand the scope of the damage Donald Trump has done to the entire world economy, and reminds viewers where the tariff idea came from that has turned Donald Trump into a one-man global disaster.
-
Jeg skrev tidligere i denne fil, at det ville være fint med nogle meningsmålinger. Det fik vi så her, tak for det. Det viser jo, at Trump allerede står overfor en massiv modstand, også hjemme i USA, og altså også fra hans egne vælgere. Rachel Maddow siger folk vil reagere stærkt og massivt nu.
Trump er en person uden empati og uden erfaring fra andet end byggeri, hvor meget er gået galt. Han har fået magt, og med den trumler han frem ud fra nogle primitive ideer, som ingen gang har på jord. Jeg ser en meget stor mulighed for, at han og hans lige så tåbelige vicepresident, simpelthen bliver fjernet af forstandige amerikanske politikere fra begge kamre.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind