Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Årets danske aktier?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
14 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • C Offline
    C Offline
    c3po
    wrote on sidst redigeret af

Jeg har faktisk også A&O Johansen i porteføljen, men det er mest på grund af prisen frem for kvaliteten. Konkurrencen i deres branche er hård, og det går ud over profitabiliteten. Aktie-Zlatan har den givetvis også på sin liste 🙂

1 Reply Last reply
    4
    • doodhaD Offline
      doodhaD Offline
      doodha

Ørsted er mit bud.

Det er der 3 grunde til:

1. For det første starter den året fra et lavt udgangspunkt. I løbet af december er den faldet 15% - fra kurs 390 til 330. Intet (kendt) kan begrunde så stort et fald. Det daglige handelsmønster har tydet på, at der er en større investor, som sælger ud. Det kan være en pensionskasse eller anden institutionel investor, som vil ud inden årsskiftet. Måske bare fordi USA' kommende præsident under valgkampen har sagt, at han ikke kan lide havvindmøller - eller andet ligegyldigt... I alt fald: Ørsted starter året som en relativt billig aktie.

2. For det andet må de turn-around-tiltag, som blev præsenteret i februar 2024 snart begynde at vise sig på bundlinjen. Når store norske Equinor vælger at købe 10% af aktierne i Ørsted, er det sikkert også fordi, de vurderer den som en god langsigtet investering - det er ikke bare "greenwashing".

3. For det tredje er der renten. Før eller siden må den begynde at falde - og det kan meget vel blive i løbet af 2025.

Disclaimer:
      Jeg har Ørsted aktier. Jeg timede mit genkøb til lige før og lige efter nytår p.gr.a. ovenstående punkt 1) - for nu må dette salgspres være overstået. Det er min plan at ligge lang uden noget særlig swingtrade p.gr.a. ovenstående punkter 2) og 3).

1 Reply Last reply
      5
      • TeamGarlicT Offline
        TeamGarlicT Offline
        TeamGarlic

Jeg er blevet inspireret lidt af artikler i Aktionæren samt blandt andet ugens udgave af Børsen investor Podcast og vil kigge nærmere på:
        Matas:
        efter opkøb af svensk og norsk kosmetikkæde KICKS, så har Matas 2 robotcentre og får derfor overskydende kapital, som enten kan investeres i vækst eller til opkøb af egne aktier.

Per Aarsleff:2 opjusteringer i 2024.

Pandora: Har jeg haft i flere år og de er bare dygtige til at skabe en god forretning. Ser aktien som en god compounder-aktie med både udbytte og tilbagekøb af aktier.

Regulær Invest: Jeg ser Michael West Hybholt som en dygtig analytiker i ikke kun danske, men nordiske aktier. Har fået et flot resultat i 2024.

DSV : Efter opkøbet af DB Schenker skal det integreres og der er mulighed for flere frasalg af attraktive lagerfaciliteter, som kan frigive kapital. Compounder-aktie.

1 Reply Last reply
        4
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Jeg har Novo, Carlsberg, Vestas, Equinor i første række. I anden række tror jeg på Storskogen, Academedia, Schouw og UIE, tredie række NNIT, SSAB, Og blandt satserne, Nanexa, Ørsted, mfl. de sidste skal jeg lige supplere i

1 Reply Last reply
          5
          • K Offline
            K Offline
            krusjer

"Det daglige handelsmønster har tydet på, at der er en større investor, som sælger ud."

Hvordan tjekker man sådan noget?

1 Reply Last reply
            2
            • C Offline
              C Offline
              c3po

Aktier i Vælten - Et tilbageblik på bevægelserne i OMXC25 i 2024, og nogle forudsigelser for 2025
              https://youtu.be/GUz-cu29zac

1 Reply Last reply
              3
              • C Offline
                C Offline
                c3po

Vedhaeftet to figurer, der maaske kan bidrage til, at nogen kan traeffe en beslutning vedroerende deres investeringer i danske aktier her ved begyndelsen af det nye aar.

123867_2025_01_03_outliers_roic_annual_sumFalse.png
                123867_2025_01_03_roic_annual_sumFalse.png

1 Reply Last reply
                2
                • C Offline
                  C Offline
                  c3po

Vedhaeftet en figur, der maaske kan bidrage til at beslutte, hvilken dansk bank man skal investere i.

123868_banks_denmark_returnOnTangibleAssets_annual_sumFalse.png

1 Reply Last reply
                  2
                  • TeamGarlicT Offline
                    TeamGarlicT Offline
                    TeamGarlic

Ikke direkte rettet mod danske aktier, men skal med i mine overvejelser omkring porteføljen i årene fremover:
                    https://www.nordnet.dk/blog/frank-hvid-overvejelser-til-portefoeljen-i-2025/?utm_campaign=frank_hvids_overvejelser_til_2025&utm_content=1_55&utm_medium=email&utm_source=cio&utm_term=141
                    H/t Urban

1 Reply Last reply
                    2
                    • O Offline
                      O Offline
                      Overlærer_Andersen

Oneofakind: kan du sætte lidt ord på din tro på Schouw?

1 Reply Last reply
                      1
                      • T Offline
                        T Offline
                        TA-Value

Genmab bliver den store vinder i min portefølje, hvis J & J udnytter deres option på Hexabody-38.

Andre jeg tror på i 2025 er: GN Store Nord, NNIT, DFDS, Better Collective, og Trifork

1 Reply Last reply
                        1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger