Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Er du klar til en stribe store kurspåvirkende NOVO nyheder?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
28 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • 0 Offline
    0 Offline
    007
    wrote on sidst redigeret af

Ventet...har tænkt på dig den sidste uges tid, MANGE tak!

1 Reply Last reply
    7
    • M Offline
      M Offline
      mccarthy

Hej Trold.
      Har du nogle tanker omkring pilleform af medikamenterne?
      Go' dag.

1 Reply Last reply
      3
      • M Offline
        M Offline
        madcat365

tak troldman
        meget meget fin gennemgang
        er der nogen der har en holdning til den nye sunhedsminister og hans følge, ser ud til at pharma ikke må reklamere mere og at alle bare skal dyrke deres egen køkkenhave, så blir alle i usa sunde igen. Jeg er nok mere bange for den nye regering end jeg er på om novo performer.....

1 Reply Last reply
        4
        • N Offline
          N Offline
          Niels_Peter

Tak troldmand for den fine opdatering VH.Peter

1 Reply Last reply
          4
          • C Offline
            C Offline
            Chakathom

hej,

Tak for et super informativt indlæg fra en, der åbenlyst har styr på det:-)

jeg er lidt ny i aktieuniverset og har endnu ikke investeret i Novo. Aktien er faldet rigtigt meget de seneste 6 måneder og det er måske et dumt spørgsmål, men er det en ren lottokupon i forhold til om Fase 3 med CagriSema i fedme bliver godkendt eller kan man sige noget om forventningen for en godkendelse. Jeg ved godt at det er der jo ingen der kan vide, men tidligere dataforsøg kan måske pege i en retning?

Jeg synes umiddelbart at risikoen er til at få øje på selv med positive data på fx 23% som du selv skriver.

hilsen den nye

1 Reply Last reply
            5
            • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktør

Velkommen til Chakathom. 🙂

1 Reply Last reply
              3
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden

Hej Mccarthy

Novo har allerede Rybelsus til T2D patienter. Altså pilleudgaven af ozempic.

Men novo har også allerede afsluttet fase 3 med både 25mg og 50mg Rybelsus i fedme studier. Og der opnår de samme vægttab som wegovy 2.4mg.

Da det er over et år siden novo præsenterede de data, så kunne det allerede være lanceret. Men novo har mig bekendt, endnu ikke engang indsendt ansøgningen dertil.

Det skyldes i høj grad den mængde API der skal til at producere piller frem for injektioner.

èn patient på top dose wegovy får 2,4mg på en uge.

Èn patient med 50mg Rybelsus, der jo skal tages hver dag, får 350mg Rybelsus på en uge. Eller hvad der svare til 146x mere end Wegovy.

Sagt på en anden måde. Hvis man sælger 50mg Rybelsus til 1 mio patienter, så kunne den samme mængde API sælges til 146 mio patienter........

Det er også derfor vi aldrig kommer til at se disse orale udgaver af peptider sælge til +10 mio patienter om året. Ikke før den dag kommer hvor der sker et kæmpe teknologisk spring der kan øge bioavailability, og dermed kan reducere mængden af API til disse piller.

Personligt tror jeg novo holder tilbage med 25/50mg i fedme indtil de har set fase 3 resultaterne med 14mg Rybelsus i Alzheimers patienter. Disse resultater kommer i Q3 næste år.

HVIS, og det er stadig et STORT HVIS, de data reelt opnår positiv signifikans, så er det en gamechanger af en anden verden. Og så skal novo have kapacitet til at kunne levre Rybelsus piller til rigtig mange demenspatienter.

Eli Lilly har et stof i fase 3, kaldet Orforglipronder, og der vil fase 3 data i løbet af 2025 og med mulig godkendelse i løbet af 2026. Orforglipron.

Med mindre Novo laver en surprice med fedme lancering med Rybelsus, så bliver Orforglipron den første fedme pille på markedet.

Der er endnu ikke andre orale fedme stoffer i fase 3. Så alle andre ligger mindst 3 år ude i fremtiden. Inkl novos eget Amycretin som tog verden med storm tidligere på året. 12% vægttab på 12 uger

1 Reply Last reply
                11
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden

Ingen fra farma kan døje den mand. Men der kommer til at gå noget tid inden vi ved om det er realistisk eller ej for hans konfirmering

1 Reply Last reply
                  5
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden

Selvtak Peter 🙂

1 Reply Last reply
                    2
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden

Hej Chakathom velkommen til PI 🙂

Som mit indlæg gerne skal illustrere så kommer der over en kort periode en masse store nyheder som derfor vil påvirke positivt så vel som negativ. Men det betyder også at risikoen den kommende periode er klart forhøjet. I hvert fald hvis man skal bruge midlerne om kort tid.

Er det tænkt som en 10 års investering ser analysen nok lidt anderledes ud.

Men det hele begynder med du får lavet dig en risikoprofil, så bliver det lidt lettere at sortere case fra der ikke passer dertil 🙂

1 Reply Last reply
                      5
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

Har ventet og lige frem tænkt på mig. Er det offentlig flirting 😄

1 Reply Last reply
                        6
                        • 0 Offline
                          0 Offline
                          007

ja, sådan kan min hilsen også forstås, men det var nu fordi jeg var i "vildrede" ift. forestående nyheder med "game changer" potentiale, som jeg ved ligger og venter, mere specifikt i min optik; Gagrisema og Gatalent ... de andre du nævner, var for mig ukendte.
                          Endnu en gang tak Troldmand for din deling af info!

1 Reply Last reply
                          5
                          • nohopeN Offline
                            nohopeN Offline
                            nohope

Jeg er lidt loren overfor om der virkelig er mangel på API. De står og mixer semaglutid i apotekernes baglokalerne i USA, når der er mangel på færdigpakkede produkter fra Novo. Hvis der kan skaffes semaglutid til det formål, så kan det ikke være raketvidenskab at lave. Novo mangler fyldekapacitet og derfor er der restordrer. Men er der håndfaste udsagn om at de mangler API/semaglutid også ?

1 Reply Last reply
                            5
                            • J Offline
                              J Offline
                              johannesde

Hvordan ser konkurrencen ud på området vedr NASH/MASH? Hilsen

1 Reply Last reply
                              1
                              • P Offline
                                P Offline
                                ProinvestorNEWS

Denne tråd omtales i Ugekommentaren:

1 Reply Last reply
                                4
                                • troldmandenT Offline
                                  troldmandenT Offline
                                  troldmanden

Det var nu også bare for sjov 🙂

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • troldmandenT Offline
                                    troldmandenT Offline
                                    troldmanden

Mig bekendt mangler der heller ikke API kapacitet her og nu hos novo. Men det skyldes så bla at de ikke markedsføre Rybelsus så hårdt. Man kan meget hurtig bruge ny kapacitet ved at skruve op for leverancerne af Rybelsus.

Mht compounding så er det også til grin. Der er væsentligt reducerede krav til at producere compounding. Men hvis nu novo måtte levere under de samme forhold så ville der komme rigtig meget ekstra kapacitet den vej ud.

Mht semaglutid, så findes der ikke andre end novo der producere via den gæringsproces. Så div kinesiske producenter benytter anden proces som jvf novo bla betyder flere urenheder

Her og nu er det mig bekendt adgang til nok pens der er presser mest på

1 Reply Last reply
                                    5
                                    • troldmandenT Offline
                                      troldmandenT Offline
                                      troldmanden

Nash/MASH er egentligt meget et spejl af fedme. Mange af dem der arbejder med GLP1 har også aktiviteter indenfor MASH. Og det er igen de 3 første i fedme spacec der også er længst i MASH.

Dog er der enkelte mindre biotech der også har helt specifikke mash programmer.

Madrigal er det første selskab der har fået godkendt et MASH stof. Det skete tilbage i april i år med Rezdiffra.

Hvis jeg husker rigtigt, så omsatte det for godt $60 mio i Q3.

Men big pharma og GLP1 kommer og ødelægger en masse. For prisen for 1 mdr af Rezdiffra er godt $4000. Så 3-4x højere end GLP1 i US.

1 Reply Last reply
                                      4
                                      • 0 Offline
                                        0 Offline
                                        007

Eftersom jeg ved at Eli Lilly og Novo samvariere, har jeg fortaget en Fourie analyse af PPH; et benchmark indeks (ETF) indeholdende de stor medicinale aktier i US. Jeg har anvendt indekset, fordi tilgængelige data over ELI ikke var tilfredsstillende.
                                        Frekvenser som danner cyklus(grøn), er overlagt markedets prisdannelse (sort linjediagram). Cyklusser med en frekvens med130 dage og 68 dage er lagt sammen til en cyklus, disse to cyklusser valgt ud fra amplitude, høj styrke samt en høj Bartel scorer, hvor den sidst er en test, der giver information om tilfældighed.
                                        En måde visuelt at tolke den overlagte cyklus, er at se, hvordan de forskellige toppe og bunde stemmer overens med hinanden dvs. mellem henholdsvis cyklus(grøn) og linjediagrammet(sort), som det ses, er der ikke fuld overensstemmelse i samvariation mellem de to grafer.
                                        Korrelationskoefficient er et mål for samvariation, hvor 1 er fuld samvariation og -1 er ingen samvariation. I mellem de to grafer er korrelationskoefficienten 0,5 for "in sampel" perioden, dvs. perioden som danner grundlag for " out of sampel" eller forudsigelsen.
                                        0,5 er ret godt, men det fortæller også at vi kun kan beskrive 50% af samvariationen via de valgte cyklusser.
                                        Fourie analyse anvendes indenfor signalbehandling og systemanalyse, jeg anvender det udelukkende som "timings redskab.
                                        Men bedøm selv.

123120_PPH..pdf

1 Reply Last reply
                                        2
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          madcat365

hm....altså LLY og nvo lagt sammen-det er den mørke farve, den lyserøde, - er health ETF ?, og så skal man købe hvornår ?

1 Reply Last reply
                                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger