Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Danske regnskaber, Vestas i nedtur, ASML og chipaktier.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
4 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af

Kan de danske regnskaber rette op på pressede aktiekurser? Vestas har i år haft et kæmpe kursfald, og fremtiden påvirkes af mange faktorer. Chipaktien ASML har ligeledes set kursfald - men hvordan står det til med chipsektoren? Hør om dette og meget mere i afsnit 244 af Investeringspodcasten.

Pers blogindlæg om de danske regnskaber: https://proinvestor.com/boards/122495/

Pers blogindlæg om Vestas: https://www.nordnet.dk/blog/vestas-ef...

00:00 - 00:44 Intro
    00:44 - 02:14 C25-regnskaber
    02:14 - 04:11 Mærsk
    04:11 - 04:32 Danske Bank
    04:32 - 05:37 Carlsberg
    05:37 - 06:43 DSV
    06:43 - 10:46 Coloplast
    10:46 - 11:04 AMBU
    11:04 - 12:31 Novo Nordisk
    12:31 - 15:56 GN Store Nord
    15:56 - 22:56 Vestas efter kæmpe nedtur
    22:56 - 27:34 Chipaktier og ASML
    27:34 - 29:12 ASML og Kina

1 Reply Last reply
    8
    • A Offline
      A Offline
      Aps_invest

Taiwansk chipgigant brager forbi forventningerne
      8:29
      Taiwans største virksomhed, chipproducenten TSMC, som producerer computerchips for giganter som Nvidia og Apple, brager forbi forventningerne i årets tredje kvartal. Det er drevet af stor efterspørgsel på AI-computerchips, viser chipproducentens regnskab torsdag.

1 Reply Last reply
      7
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør

Tak Aps Invest..Det bekræfter det Per og jeg snakker om i podcasten. Der er meget stor efterspørgsel efter AI-computerchips.

Med hensyn andre typer af chips ser det andeledes mere negativt ud baseret på regnskabet fra ASML og forventningerne til 2025.

1 Reply Last reply
        6
        • 3 Offline
          3 Offline
          3kilofisk

De podcast i laver alt rigtig gode. Tak for dem.

Der kan siges meget om de nævnte enkeltaktier. Det mest interessante på børsen lige nu synes jeg næsten er volumen eller rettere manglen på samme.

Der er jo nul købelyst. Og det jo næsten uanset sektor. I mange år har vi talt om tossetimen. Det fænomen bør vi overveje at omdøbe til tosseminuttet, for der går jo kun knap et minut, så falder handlen tilbage til den kedsommelige dvale som har præget markedet længe.

Udover at denne totale mangel på købelyst kan virke bekymrende, så forekommer den mig også værre end normalt? Jeg ved ikke om I eller måske Per har tal på og følger dette, og hvordan I læser dette??

1 Reply Last reply
          6
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør

Tak for de pæne ord. Jeg har også bemærket den tiltagende lave omsætning i flere af de aktier, som jeg følger til dagligt.

Samtidigt har jeg dog også bemærket, at den meget omtalte koncentration af investorinteresse forsat er på de store amerikanske tech/AI-aktier samt fedmesektoren. Her kører handlen stadig i højeste gear.

Tager en snak med Per omkring det. Nordnet har god regne- og statistikkraft på den slags.

1 Reply Last reply
            5

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
            • First post
              Last post
            0
            • Debatforum
            • Seneste
            • Populære
            • Bruger