Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Novo Nordisk skuffede med Monlunabant data

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
15 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    BioBahnsen
    wrote on sidst redigeret af

Vil der komme yderligere fokus på Long Acting Injectables, hvis pilleform (oralt) fortsat er problematisk?

Tilføjelse: Postede omtrent samtidig med ovenstående indlæg, der omhandler samme emne.

1 Reply Last reply
    4
    • C Offline
      C Offline
      Craw

Tak for endnu et kvalitetsindlæg, Troldmand!

Jeg prøvede at lave et overblik over Novos fedme-portefølje og hvornår der forventes væsentligt nyt, hvis snart.

Er der andet, som er værd at nævne i porteføljen eller noget, som kommer med resultater eller kan have betydning for kursen det næste halve til hele år?

Catalent køb, om Novos køb af fabrikken godkendes. Forventes afgjort slut 2024.

Cagrisema fase 3. Næste generations fedmemiddel. Kombinerer Sema som reducerer energiindtag og Amylin, som accelerer energiforbrug. Én injektion om ugen. Forsøg skulle være færdige slut 2024.

Wegovy 7,2 mg. Dosis 3. fase forsøg. Resultater forventes slut 2024.

Monlunabant fase 2b. Tages som pille. Nyt forventes sidst 2025?

Amycretin. Tages som pille eller injektionsbaseret. Er i fase 1 forsøg.

1 Reply Last reply
      6
      • K Offline
        K Offline
        koden

I dag skal NOVO i kongressen i dag.
        Skal forsvare sig igen vedr. priser.

Såvidt jeg forstår så er 80% af amerikanerne dækket af sundhedsforsikring og betaler 170 dollars mdr. for at få medicinen. De resterende vist nok 25 mill. må betale dyrt for at købe den til listeprisen på 1000 vis af dollars hver måned.

Det lyder også helt skørt og må jo skyldes de mellemhandlere.

Kan NOVO ikke foreslå at sælge direkte og henvise til vigtigheden af medicin til USA's overvægtige befolkning?

1 Reply Last reply
        2
        • troldmandenT Offline
          troldmandenT Offline
          troldmanden

Opad og BioBahnsen

Det er 2 helt forskellige segmenter indenfor fedme. Altså orale små molekuyler der er let og billigt at skalere hurtigt, vs injektioner med en meget tungere supply chain. Og de har helt sikkert en strategi om at de skal være førende begge steder, og har hver deres org til at forfølge det. Så udfordringer det ene sted betyder blot der skal arbejdes endnu mere for at lykkedes der. Så nej jeg ser ikke ekstra ressourcer der nu flyttes over til Long Acting Injectables.

Hele det segment, LAI, det skib er sat i søen. Så det er noget mange nu er begyndt at forfølge. Så sent som i går så vi fase 1 data fra en helt ny spiller, nemlig Metsera.

Metsera har en GLP1 kaldet MET-097, der har en vild lang halveringstid på 380 timer vs 165-185 for semaglutide(wegovy) Så MET-097 vil blive videreudviklet som en once per month dosering.

Just a moment...

favicon

(firstwordpharma.com)

Så Novo kommer til at fortsætte deres jagt efter en teknologisk platform der kan øge halveringstiden på deres stoffer. Og vi ved at Nanexa er én af mindst 3 forskellige platforme de pt tester. Og de vil helt sikkert heller have en platform på plads i morgen end i overmorgen.

1 Reply Last reply
          3
          • troldmandenT Offline
            troldmandenT Offline
            troldmanden

Tak og selvtak Craw

Ja der kommer ret mange data fra forskellige kliniske studier de næste 6 mdr. Og særligt CagriSema bliver den alt dominerende.

Jeg kan godt være en aaanelse nervøs for resultatet lander lidt under de 25% de selv sigter efter. Og hvordan vil markedet reagere hvis nu det bliver 23% i stedet for de 25%? 23% vil stadig blive det bedste på markedet. I hvert fald indtil fase 3 resultaterne fra Retatrutide lander. For mig at se, så ser Retatrutide ud til at blive den nye konge blandt de stoffer der pt er i fase 3. MEN, for der er et MEN ud for Retatrutide. Der vil blive kigget rigtig nøje på stoffets effekt på hjertet, idet der blev flaget lidt issues ved fase 2.

1 Reply Last reply
            4
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden

Hej koden

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener?

Det novo siger er at 80% af alle dem der pt får ozempic og wegovy betaler max $25 per mdr. Hvis vi øger til 90% af alle dem der får ozempic/wegovy så betalere de maks $50 per mdr.

Så er der 10% tilbage af de amerikanske patienter der her og nu får ozempic/wegovy. Vi har ikke fået nedbrudt denne gruppe. Men nogle af dem får helt sikkert adgang via novos rabat ordning. Og nogle af dem betaler fuld pris. Men det er stadig en meget lille andel af det totale antal amerikanere der pt får ozempic/wegovy

1 Reply Last reply
              4
              • A Offline
                A Offline
                AWIN

Jeg sidder med en fornemmelse om, at NOVO burde være den perfekte partner for Zealand Pharma, også fordi tingene kan ske meget hurtigere hos Novo. De arbejder i forvejen sammen sammen på flere mindre områder, og kender hinanden ud og ind. Zealand er tæt på fase III med Petrelintide, og melder hele tiden ud om partnermuligheder. Jeg mener dog at Adam Steensberg går for meget enegang, og selvom han også taler om en af de helt store som partner, sker der tilsyneladende ikke ret meget. ZP ligner en ideel partner til Novo, fordi de er stærke både i Diabetes og i teorien meget stærke i fedme.

1 Reply Last reply
                1
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden

Jeg tror man får en lang næse hvis man går og håber på sådan et opkøb. ZP er i et pris niveau som novo aldrig har købt ind til (bortset fra supply chain køb af Catalent)

Og når så ZP dækker de samme områder som novo selv er verdensmester i, så vil et sådan køb ikke tilføje nok værdi.

Tænker også vi lige skal have Petrelintide i fase 2 først inden det er tæt på fase 3 🙂

Novo har allerede 3 amylin i deres pipeline.

1 Reply Last reply
                  5
                  • A Offline
                    A Offline
                    AWIN

Troldmand: Jeg tænkte ikke så meget på direkte opkøb, som på partnerskab, hvor casen bliver hos ZP med Novo som vigtig partner og medejer. Jeg tror Novo kan bidrage rigtig meget som medspiller og storaktionær, og næppe tvivl om at Petrelintide er en potentiel lækkerbidsken for Novo. Som Adam har sagt flere gange, også her på EI: "vi går efter en af de store".

1 Reply Last reply
                    2
                    • A Offline
                      A Offline
                      AWIN

Troldmand: Hvilken finansiel betydning mener du iøvrigt at partner Boehringer Ingelheim's survodutide vil få for ZP kursen, hvis Phase 3 ender ud i en godkendelse?

1 Reply Last reply
                      0
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

Hej Awin

Jeg har svært ved at se formålet for novo at lave en deal på Petrelintide. De har som sagt selv en ren amylin der lige er startet i fase 1. Så den er ca 12-18 mdr bagefter. Så hvorfor bruge en masse penge på Petrelintide?

Mulige partners til Petrelintide (og GUBamy) skal nok mere søges blandt Merck, Pfizer, Roche, Abbvie. Nogle af de andre BP som er interesseret i fedme området, men endnu ikke har amylin i deres pipeline.

Mht Boehringer Ingelheim og survodutide, så vil det naturligvis blive en kæmpe milepæl for ZP hvis det når helt frem til markedet. I så fald som kun det 3. selskab med en glp1 fedme.

Vi ved stort set intet om BIs supply chain. Vi kan dog konstatere de ikke har sat gang i meget store/dyre udvidelser. Så de må primært satse på CDMO.

1 Reply Last reply
                        2
                        • A Offline
                          A Offline
                          AWIN

Hej Troldmand
                          Som mange andre, vil jeg gerne takke dig for dine indlæg og svar omkring Biotech og andet. Den viden du besidder er berigende for os alle herinde.
                          Jeg tænker du har ret omkring Novo/ZP. Der er dog dukket sjove ting op på det seneste, som for eks. Novos og også Genmabs aktiekurser, som helt tydeligt støder hovedet mod loftet. Det får mig til at tro, at begge vil få øget udbytte af at gå partnervejen, fremfor bare at fylde op i volumen internt. En anden mulighed for begge ville være at udskille nogle cases i selvstændige selskaber, og det har Novo jo allerede gjort flere gange. Der vil helt sikkert snart vise sig nogle nye spændende konstellationer.

1 Reply Last reply
                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger