Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Bavarian Nordic: Dilemma om betaling og pris

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
14 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    EliotSpitzer
    wrote on sidst redigeret af

3kilofisk - Dem som kender mig er klar over at jeg har stor respekt for Per Hansen og jeg har mange gang tidlligere tilsluttet mig hans betragtninger. Men nu er dette en debat og så syntes jeg det er OK at blive lidt polemisk når jeg mener man kan se dette med en anden optik. Jeg er sikker på at både Helge og Per også ønsker en god sund debat om vigtige emner her inde.

1 Reply Last reply
    9
    • 3 Offline
      3 Offline
      3kilofisk

Jeg har adskillige gange i Bava chatten læst om usd 100. Det har nærmest været brugt som en art listepris/udgnagspunkt. Selv børn, også P Hansen ved sføli godt at der gives rabatter.

Man kan indimellem finde god info i bavachatten. Men den chat har også en kæmpe slagsside. Hver morgen er der en hel hær af småinvestorer, der gennemgoogler internettet for at finde bare et eller andet om abekopper. Man skriver og deler igen og igen info om et tilfælde i Finland, i Thailand, og der tales om Singapore og Australien osv osv osv. Lidt overdrevet, har nogen bare set en cykel der er bemalet, så det ligner abekopper, som kommer det også med som tegn på smitte. Og for hvert indlæg så hyper og skubber man forventningerne højere og højere op...og straks nogen er bare lidt kritiske læs realistiske, så reagerer forum med overdreven følsomhed.

Igen, jeg har selv Bava, og jeg synes stadig p. Hansen bare opridser situationen som den står, hverken mere eller mindre.

1 Reply Last reply
      4
      • K Offline
        K Offline
        koden

Børsen er gode.... den åbnede i 250 og er under 1% nede 🙂 I bedste EB stil.
        Måske de lige skulle vente 15 min før de tjekker kurser. bare sådan ca. til 0915 🙂

122108_Bavarian_til_bunds_i_blodroedt_C25__Her_er_aktierne_i_fokus_2024_09_04_09_22_55.png

1 Reply Last reply
        3
        • K Offline
          K Offline
          koden

Er slet ikke uenig. Men som på FB så springer jeg bare de der fyld ting over.

1 Reply Last reply
          2
          • 3 Offline
            3 Offline
            3kilofisk

Fint nok. Jeg læser bare det samme tekst på en helt anden måde end du, og det har jeg vel også lov at fremføre, som en del af den sunde debat.

1 Reply Last reply
            3
            • K Offline
              K Offline
              koden

Jeg ser heller ikke nogen der kritiserer din holdning til tingene?
              Men tekst kan være svært...

Når du skriver

"og det har jeg vel også lov at fremføre"

så læser jeg det som om du føler dig trådt over tæerne. Det kan jeg bare ikke se du bør føle.

Men måske har jeg også svært ved at tolke 🙂

1 Reply Last reply
              1
              • 3 Offline
                3 Offline
                3kilofisk

Hehe....tolk du bare løs

1 Reply Last reply
                1
                • E Offline
                  E Offline
                  EliotSpitzer

3kilofisk - Absolut og jeg har vel hellere ikke indikeret andet!

1 Reply Last reply
                  2
                  • P Offline
                    P Offline
                    Pansen

Det er bestemt validt og relevant at forholde sig konstruktivt kritisk til det skrevne. Jeg forsøger at perspektivere hvad det er investorerne møder af tal, muligheder og obstruktioner - Hilsen Per Hansen

1 Reply Last reply
                    8
                    • 3 Offline
                      3 Offline
                      3kilofisk

Never mind.

1 Reply Last reply
                      3
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS

Bavarian-analytiker om eftertragtet vaccine: Pris vil afhænge af antal og aftale
                        i dag kl. 11:42 ∙ MarketWire

Bavarian Nordic-1,08%

Prisen på Bavarian Nordics vaccine mod mpox har mødt kritik, efter at et udbrud i Afrika har gjort vaccinen særdeles eftertragtet. Og samtidig svær at få fat i for de mindre velstillede afrikanske lande, der har brug for donorer for at skaffe nok doser.

På den anden side har selskabet et ansvar over for sine donorer, når priserne lige nu forhandles.

Det skriver Børsen.

Over for mediet vurderer Thomas Bowers, der er analytiker i Danske Bank, at prisen i sidste ende vil afhænge af antallet af vacciner, der bliver bestilt, samt ikke mindst ordretypen. Det vil sige, om der er tale om en engangsaftale eller et langvarigt partnerskab.

Det er ikke fordi, at Bavarian Nordics investorer skal finansiere et mpox-udbrud i Afrika. Det er organisationerne, der skal gøre det, så det er klart, at der er et politisk spil i gang om prisen. Jeg venter, at prisen vil lande tæt på det niveau, Bavarian Nordic har solgt til tidligere, siger Thomas Bowers til Børsen.

Bavarian Nordic sælger vaccinen til over 200 dollar pr. dosis på det private marked i USA. Den amerikanske regering, der har været med til at finansiere udviklingen af vaccinen, betaler omkring af 50 dollar pr. dosis, skriver Børsen.

Vestlige lande, der har købt ind til vaccineberedskaber, har betalt omkring 100 dollar pr. dosis, hvilket også har været prisen for sundhedsorganisationer.

Link til originalartikel: https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/bavarians-vaccinepris-bliver-et-kludetaeppe?b_source=bavarian&b_medium=row_1&b_campaign=list_1

.\˙ MarketWire

1 Reply Last reply
                        1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger