Anavex Ny tråd juli 2024
-
Anavex nævnt i BMJ British Medical Journal!

I top ti af mest anerkendte og betydningsfulde journaler, lige under Nature og The Lancet i toppen:
7. BMJ-British Medical Journal 105.7
https://www.enago.com/academy/top-high-impact-factor-journals/Omtalen omhandler fremtidige potentielle tilgange mod Alzheimer. Her refereres til de sidste præsenterede data fra deres AD fase 2/3 forsøg. "significantly slowed cognitive decline"
Alene omtalen i en af de mest anerkendte journaler kan have stor betydning for om Anavex bliver taget seriøs.
Der vil sandsynligvis også være mere opmærksomhed omkring nye opdateringer og udvikling fra selskabet. -
Anavex Opdatering Mayo og Meme aktie.
Senest opdatering fra Mayo med potentialet for Blarcamesine, hvis det godkendes i EU og senere i US.
Han kommer frem til en så enorm potentiel markedsværdi og aktiekurs, som jeg slet ikke vil skrive her - det kan man selv læse sig til med alle mulige forbehold.https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2024#h.874e6qgoo0o6
Anavex er nu sammen med TSLA, GME,SOFI og SAVA, blevet karakteriseret som en Meme aktie:
Friday's Top 5 Trending Stocks: What's The Scoop On GameStop, SoFi, Tesla? - GameStop (NYSE:GME)
GameStop, SoFi, Tesla, Cassava Sciences and Anavex Life Sciences are the top five trending stocks on Stocktwits Friday. Here's a look at what's going on:
Benzinga (www.benzinga.com)
Google beskrivelse:
"En meme-aktie kan betegnes som en aktie, der har tiltrukket sig opmærksom på sociale medier uden, at interessen nødvendigvis bunder i selskabets nøgletal eller fundamentale værdier."Især husker mange nok GME - Game Stop, hvor tusindevis af småinvestorer (Dumb money - også en filmtitel) via. bl.a sociale medier (Reddit) knuste shortpositioner i protest mod storspekulanter og hedgefonde. Resulterede i en aktiekursstigning fra 3 - 120 $ på få dage/uger.
MC for GME er stadig i dag i min optik unaturlig høj.Øget omtale af Anavex kan derfor udmærket understøtte en positiv kursudvikling, men som tidligere nævnt er biotek i langt højere grad afhængige af, at resultaterne også holder vand - ellers hjælper alverdens omtale på div. sociale medier ikke!
Så lad os nu bare få den officielle blåstempling af videnskaben, før vi drømmer alt for stort! -
Ja jeg synes også at Jesse (Mayo) er noget optimistisk her men okay ikke umuligt HVIS de for en godkendelse i hus!!
Hvis vi får en kraftig kurs stigning med EMA ansøgning sendt ind, har jeg lovet mig selv at tage noget gevinst hjem. Imellem 20-30% bliver nok solgt hvis vi får en god stigning.
Jeg var dum og grådig da kursen var meget kortvarigt omkring 30 i sommeren 2021 og ikke tog noget hjem der!! -
Kender ikke nedenstående publikation men de er meget positive.
Anavex Achieves Milestone with Blarcamesine in Alzheimer's Clinical Trials
November 6, 2024 by Backlinks Hub
Anavex Achieves Milestone With Blarcamesine In Alzheimer’s Clinical Trials - Howinsights
Anavex, a biopharmaceutical company focused on neurodegenerative and neuropsychiatric diseases, has reported their results from its Phase IIb/III clinical
How Insights (howinsights.com)
-
Jeg vil slet ikke tage de tal ind i hovedet endnu.
Der skal en accept på indsendelsen til EMA før jeg helt tør kigge på dem.
Men fra accepttidspunktet tror jeg også, at der kan ske noget afgørende. Det både evt. partner og buyout.
Mayomobile omtaler på "messenger" at han ikke tror Missling accepterer bud under $12-15 bn. Det tror jeg også er korrekt, idet M flere gange har brugt Karuna dealen ($12bn) som benchmark på div cc.
Allerhelst kunne jeg ønske en partneraftale med minimum 30% royalty, som er et af scenarierne i Mayomobiles analyse. Min kendskab til licensaftaler i bl.a. Genmab gør, at jeg ikke mener 30% er særlig urealistisk.
Vi drømmer videre

-
Hej,
Hvem er denne "Mayomobile" der hele tiden refereres til som ekspertvidne?
-
Selvlært "ekspert"
Men jeg vurderer ham højt og langt bedre end proff analytikere.
Men med biotech så skal man være opmærksom på de udfaldsrum, der er. Herunder fejlslagne forsøg, manglende godkendelser etc.
Alle med potentiel stor negativ effekt på aktiekurser. Blot for at tegne den anden side af en evt. succes.
Intet er sikkert !
-
Trump skulle have udtalt på CNBC, at han ville sørge for flere godkendte stoffer i AD.
Hans familie har en historie med Alzheimers, idet hans far blev diagnosticeret med AD.
Mon ikke Blacamesine er en mulighed han måske allerede er bekendt med.
Steve Forbes er kendt republikaner og han har været tæt på Missling for nylig - men det er rent gæt, at der blev snakket AD/Blacamesine.
https://www.linkedin.com/posts/kearasauber_steveforbes-healthcareinnovation-lifesciences-activity-7187094221906980865-JM9U?utm_source=share&utm_medium=member_iosMen det er meget muligt, idet Steves Forbes er meget kritisk overfor myndighedernes og andres tilgang til en mulig behandling.
https://www.forbes.com/sites/steveforbes/2023/02/07/the-scandal-of-alzheimers/ -
Abbvie falder med over $30bn pga fejlet fase 2 i skizofreni.
https://finance.yahoo.com/news/abbvie-provides-phase-2-results-133000842.htmlKaruna blev købt af BMY til $12 bn pga et stof, der endnu ikke var godkendt i denne indikation. Det er godkendt nu.
Der ligger også store værdier i 3-71, hvis stoffet er effektiv.
-
Her er seneste opgørelse:
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interestDer blev sikkert sat lidt nye shorts i går.
Vi kan håbe på nyheder så dampen holdes oppe.
-
Anavex Mulige spændende datoer vedr. EMA.
Fra Yahoo med alle mulige forbehold - vedr. mulige indsendelsesdatoer som acc. Proces!
"M on Yahoo posted this take on EMA application dates.
"And speaking of accelerated approval, there are 2 days coming up - Nov 15th and Dec 12th - where the EMA announces their decision if a drug can apply under the accelerated timeline. (they had to of applied seeking that designation by Oct 4th and Oct 31st respectively) As we have discussed before, they should easily qualify for that and most likely have gone that route. If given the ok, they have until jan 7th to submit. If denied, they will just file with the 210-day timeline by Jan 6th. But I think Jan 7th will be the date. And Nov 14th or Dec 12th will be very important - accelerated approval would be huge! According to the timeline, they would have their opinion on the drug April 23rd! "Iflg. indlægget fra Yahoo og hvad jeg selv tidligere er kommet frem til på EMA´s webside, så skulle Anavex for at kunne indsende en ansøgning til EMA i år - og hvis de forsøger at anmode som acc. proces på 150 dage, så har EMA to datoer, den 15. November og den 12. December, hvor de offenligører om Anavex er blevet tildelt den hurtigere gennemgang. Dette forudsætter også, at Anavex allerede den 4. eller 31. Oktober har fremsendt en sådan anmodning.
Hvis man skal tro udtalelsen fra Anavex, at de blev opfordret af EMA til at indsende en ansøgning og at EMA hidtil har afvist Mabernes ansøgningen og derfor ikke har andre kandidater på et bud på en ny og meget tiltrængt Alzheimertilgang inden for den umiddelbare fremtid, så burde Blarcamesine have en reel mulighed for at kunne få tildelt en hurtig proces.Hvis Anavex skal gennem den normale proces på 210 dage, er datoerne for indsendelse til EMA den 6. - 7. Januar 2025.
Der mange spekulationer og bud på udviklingen af casen og alt det man læser skal tages med et kritiske forbehold. Vil dog i første omgang dog holde øje om der skulle kommer en udmelding fra EMA den 15. November eller 12. December - om ikke andet end for underholdningens skyld.
-
Myndigheder skifter mening og anbefaler middel mod Alzheimer - aktie stiger
https://proinvestor.com/investornyt/1242939/myndigheder-skifter-mening-og-anbefaler-middel-mod-alzheimer-aktie-stiger -
Så er baren sat lavt. Lad os se hvad EMA siger.
Tvivler på ret megen succes for Leqembi, hvis stoffet godkendes. Henvender sig til en meget lille andel af Alzheimers patienter samt forbundet med alvorlige bivirkninger. Patienten skal følges tæt med scanninger mv og er en megadyr behandling.
Måske derfor, at Anavex får lidt mere tæsk end forventet i dag.
Der skal løbende nyheder til for at holde shorterne tilbage.
Forventningen er, at Anavex er meget tæt på ansøgning hos EMA og det længe ventede peer review.
Et nyt patent omkring hjerteproblemer, der løses med f.eks. Blarcamesine.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Anavex Gains New Patent — Now, Heart Dis...
falconer66a: Anavex Gains New Patent — Now, Heart Diseases Yesterday. Inventor Christopher U. Missling gained from the US Patent Office Patent No.: US 12,138...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Whoa! The AFIB/Stroke Problem Is BIG Th...
falconer66a: Whoa! The AFIB/Stroke Problem Is BIG This is for AFIB which is Atrial Fibrillation, caused by an electrical misfiring in the atrial node. The common...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
-
TA fik ret, GAP up lukket i 9,3 jeg smed mine gamle swing med lidt gevinst, da vi kender rutinen efterhånden, stor stigning det sidste stykke tid, tænker den må finde et nyt leje omkring de 8$....
Men hvem ved, det anavexSava stiger så ikke berørt af evt. godkendelse af konkurrentens produkt, tror bare det typisk anavex mønster, up derefter sive. Næste katalysator må være evt. EMA
Mvh
-
Anavex EU patent for 2-73 i Alzheimer på plads!
Tildelingen er sket den 18. oktober, men med virkning fra den 20. november 2024:
EP3324956 - ENANTIOMERS OF TETRAHYDRO-N,N-DIMETHYL-2,2-DIPHENYL-3-FURANMETHANAMINE (ANAVEX2-73) AND USE THEREOF IN THE TREATMENT OF ALZHEIMER'S DISEASE AND OTHER DISORDERS MODULATED BY THE SIGMA 1 RECEPTOR
https://register.epo.org/application?number=EP16827322&tab=main
Rigtig godt og meget vigtigt at få patentet på plads, inden en indsendelse og evt. senere godkendelse!
Typisk Anavex annoncerede de ikke denne vigtig forudsætning for, at kunne sikre et fremtidig marked i EU en del år ud i fremtiden, men også at en evt. partner ville fatte interesse i et attraktivt samarbejde.
Ellers kender vi rutinen - ingen nyheder er lig med faldende kurs. En stor del af markedet er dog blevet ramt de sidste dage.
Allerede i sidste uge var der også en på ST, der spåede et fald til 8 $ i dag pga. et større antal spillede optioner på netop 8 $.Alt dette betyder dog intet, når de lovede nyheder kommer inden udgangen af 2024 - dette vil blive en milepæle før og efter disse nyheder - hvis de er som forventet.
Godkendelsen af Lecanemab i EU har ikke påvirket aktiekursen på Biogen. I praksis har jeg også meget svært ved at se, at flere europæiske lande vil gøre brug af et farligt og stort set uvirksom stof, der desuden kræver omfattende tiltag, som MRI skanninger og infusion.
Tror det ender ligesom med Aduhelm at blive taget af markedet, da udgifterne til produktion og markedsføring vil overstige salget. -
Godkendelse er jo ikke en blåstempling af skraldet det godkendt med forbehold.
Men burde ikke have nogle kurs påvirkning på anavex. SAVA er i grøn igen i dag..
Jeg kan sagtens forstille mig den går under 7$ desværre. Der for mange aktier på forkerte hænder.Åbner et swing igen omkring 6,5$ desværre
Mvh
-
Anavex Ny video med AD patienter i Anavex forsøget.
TTTav66 ST:
Lidt hurtig og rodet, men umiddelbar positiv, at Alzheimer patienter og pårørende stille op på video.
Q4 rapport blev i 2023 aflagt den 27. november og annonceret 2 dage før. Det ville være rigtig godt, hvis en af de lovede nyheder kom før, så dette kunne diskuteres/spurgt ind til fra analytikerne.
Uanset får vi sandsynligvis meget snart nogle nyheder.
Vi kan kun vente og se efter evt. nyheder kl. 13 hver dag.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind