Novos konkurrenter og voldgravene
-
Jeg nævnte kort i går at novo netop havde lagt en ny stillingsannonce op der muligvis kan give et hint om Amycreatin
Det er en lidt "mystisk" beskrivelse.
En statistiker der skal være med til at designe et fase 3 studie med et GLP1 stof. Vedkommende vil "have a key role in one of our high-profile development projects"
Men der er 400 ansatte i novos Biostatistics organisation, og denne person skal arbejde i Aalborg og og have en "key role"??
Hvis man skal læse det, som at det er første fase 3 studie med stoffet, så kan det kun være Amycreatin. Amycreatin er dog pt kun i gang med ét fase 1/2 som SC hvorimod den orale udgave er den novo har sagt er klar til næste step. Og i stillingsannoncen nævnes der igangværende fase 2 forsøg
Semaglutid begynder vi nok at nærme os det punkt hvor novo ikke starter nye store fase 3 forsøg/indikationer. Så er der andre der vil byde ind med nogle tanker på hvilket stof der kan være tale om?
-
Har jo ingen erfaring med produktion, så man skal nødvendigvis ikke ligge så meget i det. På papiret ser Survodutide dog værst ud - men uanset om det er svært eller mere lige til, så er der mangel på fuld syntetisk kapacitet til peptider.
Det er nok mere at API´en her bliver dyrere vil jeg tro. -
Typisk vil man jo se kapital søge derhen hvor der opstår kapacitetmangel, og dermed understøtte en god forretningscase for CDMO. Men det er meget lange lead times på ny kapacitet og kræver trods alt stadig mange mia at udvide.
Det her bliver et meget mere vigtigt element for os investore at have for øjet.
-
Her er en der viser forskellige mekanismer og faser.

-
Nej ikke en ligende liste hvor de nærmest er der alle. Så er det kun mindre udsnit. Men Google kan finde mange ting
-
En smuk tegning, som er tæt på at ligne en voldgrav. I de to yderste cirkler står over 100 produkter på spring. For at nå frem til markedet skal de gennem voldgraven = fase 3 = den næstinderste cirkel. Her ligger kun 8 produkter og svømmer. Inderste cirkel er markedet med p.t. 8 produkter.
-
Han har faktisk den samme figur som jeg lagde op
jeg har den dog fra enfedme rapport.Men ja der findes div grafiske opstillinger derude. Men dem hvor der er mere data på lister typisk kun 10-20
Jeg har mit eget regneark jeg opdatere div data jeg falder over og finder interessante
-
Haha ja så blev ringen jo næsten sluttet

-
Spændende nyhed fra novo Fonden!
Novo Fonden var i 2021 med til at stifte et nyt meget hemmeligt selskab der har arbejdet på "en holy grail teknologi", som kan lave store peptider og antistoffer om til orale udgaver.
Der henvises til 2 publikationer der validere deres teknologiplatform. Dine umiddelbare tanker Sukkeralf?
Novo Fonden ejer over halvdelen af selskabet, så alt andet lige så har novo afprøvet det i nogle interne modeller. Men der er pt ikke noget officielt om at Novo har licens til teknologien.
Men hvis de vitterligt kan tage et antistof med molecular weight på over 15.000, og reducere det til 350-1200, så må det være en kæmpe gamechanger.
Novo Holdings lancerer et nyt selskab og en finansieringsrunde for at fremme udvikling af nye innovative orale lægemidler | Novo Holdings
Orbis Medicines rejser 26 mio. euro i seed finansiering til udvikling af værdifulde orale alternativer til populære biologiske lægemidler. Orbis’ enestående teknologi gør det muligt at skabe orale makrocykliske lægemidler hurtigt og systematisk efter mange år med få fremskridt på området. Novo Holdings’ afdeling for Seed Investments brugte sin proaktive strategi til at bygge Orbis Medicines.
(via.ritzau.dk)
Orbis Medicines Launches with €26 Million Seed Financing to Transform Macrocycle Drug Development through Next-Generation Orally Dosable ‘nCycles’ — Orbis Medicines
Orbis Medicines, a leader in oral macrocycle drug discovery, today announces its launch with a €26 million financing led by global life sciences investor Novo Holdings and European life sciences venture firm Forbion.
Orbis Medicines (www.orbismedicines.com)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind