Rimligt aktieår 23.7%
-
Vi kan benchmarke mod alverdens index. (Med et forbehold for, at en valutadansker skal modregne et 3% fald i dollarkursen. Og med forbehold for, at det er uklart, om udbytte er indregnet.)
DJIA 14%
SP500 25%
DAX 19%
MSCI World 22%
OMXC25 7%Novo 48%
Novo medtages her, fordi Novo udgør over halvdelen af de fritflydende danske aktier. ( https://www.msci.com/documents/10199/5db4fa3f-1775-4d39-8838-e260a97d2b94 )
-
While the S&P 500 gained +340.1%, Zacks Top 10 Stocks skyrocketed +974.1%
Godt Nytår
og
Har nogen adgang til denneher liste så vis os den lige

Act now and be among the first wave of investors to see this coveted list of 10 handpicked stocks when it's shared at 11:00 a.m. ET on Tuesday, January 2 - tomorrow morning.
-
Meget flot allesammen. Hvor lang tid bruger I på at skabe det afkast ?
Jeg kan mærke, at både min tid og måske også interesse gør, at jeg ikke kan følge så meget med og dermed handle. -
Du må ikke tror, at alle har de nævnte afkast. Forestil dig, at der er mange investorer med stor spredning i afkastet, og at du kun ser de fx. 10 højeste afkast.
Et aktieindeks fortæller, hvad det gennemsnitlige afkast er, når man investere i aktierne. Meget taler for, at private investorer i gennemsnit får et afkast mindre end indekset og med en stor spredning. Samtidig har dem med et stort afkast i 2023 måske et lille afkast i andre år.
-
Jeg brugte rigtig meget tid år tilbage, på at lære en niche branche, som shipping er, at kende. Nu bruger jeg måske en halv time dagligt, på at holde mig opdateret om mine økonomiske og geopolitiske teser stadig holder vand. Har været heldig at finde en volatil niche der interessere mig, så jeg ser det ikke som et arbejde at følge med.
-
Respekt, Bullish....Tænker mange ligesom dig, ikke har ramt opturen. Hvis man ikke har været med på de fede og AI, men derimod har fået lidt tæsk på biotek og grønne aktier, så har det været et skidt år.
-
Ups....så ikke du skrev 2022....det var et møgår....men stadigvæk var 2023 koncentreret omkring de fede og AI. Ikke alle som har været med der, dog har indexfonde givet et stærkt afkast.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind