Når døden på aktiemarkederne skal have en årsag
-
Novo Nordisk ' Genmab ' Zealand Pharma ' Mærsk
Når kurserne falder på aktiemarkederne, så skal "døden" have en årsag. Vi gætter på, at det er inflationen, rentestigninger, krig, sektorrotation, shortere osv. Bottomline er, at der er flere sælgere end købere, og hvordan skal man så forholde sig? Det kommer Helge Larsen ind på i denne ugekommentar. Derudover er der speedsnak om regnskaber fra de store selskaber, som diskuteres mest på Proinvestor.com.Denne video er ikke en anbefaling om køb eller salg af aktier.
-
Lige en kommentar - Udbetalingen af penge fra Sanofi til Zealand Pharma var en milepæl og ikke en royalty betaling. Alle royalty betalinger er tidligere solgt af Zealand Pharma til det finacielle selskab "Royalty Pharma". De 10 mio $ som kom nu var den sidste milepælsbetaling for Lixisenatide fra Sanofi. De komme altså ikke til at tjene mere på det gamle produkt.
-
Tak Eliot. Det er rigtigt. Som du kan høre i videoeb var jeg i tvivl - og huskede forkert omkring sammenhængen.
-
Helge - Det var absolut i småtingsafdelingen. Der er grænser for hvad man kan går rundt og huske!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind