Hvilke store aktier er attraktive nu?
-
Jeg har lige købt Genmab. Den blev meget billig på nøgletal efter de seneste kursfald.
Det fundamentale omkring aktien overlader jeg til skribenterne i Genmabchatten.
-
Alt er relativt og sektorbestemt.
For mine shippingaktier er PE for 2023 på 7-9 generelt meget højt pga af det cykliske element.
At mine NOVO i årevis er blevet handlet til omkring 25-30 - og nu 45 for 2023 har jeg aldrig opfattet som bekymrende udsigten for de efterfølgende år taget i betragtning.
Det samme gør sig gældende med Genmab efter det store kursfald den seneste måned. Nu er PE 37 for 2023 for et biotekselskab med 25 mia i kassen og med udsigt til store indtægter i de kommende år fra den modnede pipeline efter min mening blevet "billig".
Bemærk at Stockbull i Genmabchatten fornyligt har været ude med forward PE på 10 for 2026 baseret på mange analytikers fremskrivning.
Mvh
Bent -
Jeg synes, at PE på 37 er meget dyrt for en aktie, og kun kan begrundes med meget store forventninger til fremtiden. Trods store forventninger taler vi trods alt om en effektiv forrentning på under 3%, dvs. lavere end obligationer.
Du er naturligvis i din gode ret, til at kalde hvad som helst for dyrt eller meget billigt.
Jeg havde bare håbet på, at du ville forklare, hvorfor et fald i PE fra ca. 41 til 37 har gjort Genmab "meget billig" i din optik. Det er jo forklaring, som gør forskellen mellem begrundelse og påstand.
Men lad det ligge, vi ser tingene på forskellig måde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind