Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Dansk aktienedtur: Hvad så nu?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Selv ikke Novo Nordisk kan længere holde stand i aktienedturen. Hvad er det er bevis på?

    Torsdag blev endnu en dårlige dansk aktiedag
    Der var solide kursklø til mange selskaber
    Genmab faldt yderligere 4 %
    Det samme gjorde Bavarian Nordic
    Og selv Novo Nordisk kom med på "4 % nedturslisten"
    Andre selskaber fulgte med ned
    DSV og Maersk fortsatte de seneste dages nedture

    Nedtur med mange fædre

    Der er flere årsager til nedturen

    Nedturen er blevet selvforstærkende. Investorerne resignerer
    Konjunkturfølsomheden gør ondt på en række selskaber. Investorerne frygter for de kommende kvartaler vækstmæssigt
    Rentestigninger presser sig mere og mere på
    Nervøsiteten med hensyn til Israel og Mellemøsten udfordrer
    Stigende oliepriser forværrer situationen
    Er Federal Reserve færdig eller ej og gør stigningerne i markedsrenterne den sidste og negativt udslagsgivende forskel for inflation, men også for økonomien?

    Novo Nordisk udsalg viser den naturlige investorsmerte

    At Novo Nordisk kom med på listen over selskaber, hvis aktiekurs blev sendt baglæns, er det tegn på at nedturen nu bider meget hårdt. Investorerne forsøger at beskytte og frigøre kapital, men samtidig har de ganske enkelt mistet lysten til kortvarigt at være med i markedet. Det kan kortsigtet være en udfordring, men det kan også være fornemmelsen for at vi er tæt på en kapitulation. Nøglen til bedre tider ligger først og fremmest, hvor mærkeligt den end måtte lyde, i amerikanske nøgletal, som investorerne gerne ser afspejle en svagere økonomi og markant aftagende inflation; og det meget gerne, meget snart

    1 Reply Last reply
    4
    • P Offline
      P Offline
      Pharmafar
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Det bliver spændende at se hvad der kommer af tilbudsvarer på hylderne når regnskaberne kommer.. hvem skal denne gang hakkes ned med 16% eller mere??

      BLiver det Netcompany igen?? ISS, rockwool, ALK, Chemometec, GN, Ambu, Novozymes ? Der har ingen nåde været ved de sidste regnskaber så hvorfor skulle det blive bedre denne gang.. ?

      1 Reply Last reply
      1

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger