Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

XBRANE - Partneraftale for Ximluci

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
13 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • exitnuE Offline
    exitnuE Offline
    exitnu
    wrote on sidst redigeret af
    #3

    Xbrane Biopharma er min 3. største position. Helt ubegribeligt at den er faldet så meget.

    Redeye har et fair value base kursmål på: kurs 110.

    I øvrigt er shortpositionen faldet 2.6% de seneste 30 dage efter at have være oppe med 113.5% de seneste 3 måneder.

    1 Reply Last reply
    4
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #4

      Det er altså ikke "ubegribeligt" ...

      I Q4 2022 steg deres UNDERSKUD year-on-year med 86,9%
      I Q1 2023 steg deres UNDERSKUD year-on-year med 61,7%
      I Q2 2023 steg deres UNDERSKUD year-on-year med 169,5%

      Når man øger ens underskud så kraftigt over så kort tid, så gør det mega nas, for et selskab der stensikkert kommer til at skulle rejse kapital flere gange, og derved udvande de eksisterende aktionærer flere gange.

      Man skal imo holde sig langt væk fra den slags aktier, i en tid med stigende renter. Der er pt. ingen bund i aktie-kursen, og det lugter af, at det bliver en penny-share ... altså at den kommer til at blive handlet i svenske ører, fremfor i svenske kroner. Og selvom selskabet, rent faktisk har et patenteret produkt kaldet Ximluci, som har en flot salgs-vækst, så kan det ikke sælges til en pris, hvor Xbrane Biopharma kan tjene penge på det. Derfor er det uundgåeligt, at de skal rejse penge.

      PS: Jeg tror Redeye fik sniffet lige lovlig meget lim, da de kom med et price-target på 110 kr. Det kursmål har ingen gang på jord.

      1 Reply Last reply
      5
      • exitnuE Offline
        exitnuE Offline
        exitnu
        wrote on sidst redigeret af
        #5

        Blot en tanke: hvorfor bruger shorterne så IKKE limpinden og fastholder deres flotte jerngreb?!

        1 Reply Last reply
        3
        • H Offline
          H Offline
          Havneholmen
          wrote on sidst redigeret af
          #6

          Her siger de det selv

          1 Reply Last reply
          3
          • H Offline
            H Offline
            Havneholmen
            wrote on sidst redigeret af
            #7

            Her siger de det selv

            116209_IMG_2779.jpeg

            1 Reply Last reply
            3
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #8

              @exitnu

              30.sep 2023 - Nasdaq OMX:

              Change of number of shares and votes in Xbrane
              The number of shares and votes in Xbrane has changed following the issue of 515,108 shares on September 27, 2023 through a directed Set-Off Issue to the Companys lender CVI Investments, Inc. The Company chose to settle the installment of SEK 12,812,487 for the Convertible Bonds with shares. The subscription price in the Set-Off Issue amounts to SEK 24.8734 per share, which equals 90% of the market price (lowest VWAP during the six trading-day period immediately preceding the applicable date).

              As of 30 September 2023, the total number of shares and votes in the Company amounts to 29,731,112. The Company's registered share capital amounts to approximately SEK 6,665,301.

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #9

                @exitnu,

                Jeg håber, at du skatte-optimerer denne aktie, hvis du har planer om ville have aktien i lang tid. Det er en aktie, der er listet på Nasdaq OMX, så derfor synes jeg du bør overveje, at sælge aktien lige inden nytår, og så købe den efter 3 handelsdage i det nye år. På den måde kan trække tabet fra i fremtidige gevinster fra andre Nasdaq OMX aktier du har i porteføljen.

                1 Reply Last reply
                3
                • U Offline
                  U Offline
                  Urban
                  wrote on sidst redigeret af
                  #10

                  Mange husker sikkert Xbrane tilbage i 2020-2021, hvor kursen steg fra omegnen af 30 til 170.

                  De efterfølgende perioder med mange dyk i aktiekursen, har derimod desværre været kostbare for mange aktionærer, der har fastholdt aktien.

                  Den skuffende kursudvikling, har især været kostbar for den svenske mangemillionær Bengt Göran Westman, der formentlig gennem de seneste år, har investeret tæt på et 3-cifret millionbeløb i Xbrane (3. største aktionær med en ejerandel i Xbrane ca. 8%).

                  For de eksisterende langsigtede aktionærer, må man bl.a. håbe på, at Xbrane seneste ambition bliver realiseret:

                  XBRANE UPDATES AMBITION TO GENERATE POSITIVE OPERATING CASH FLOW ON AN MONTHLY BASIS BEFORE END OF FIRST QUARTER 2025

                  Link Preview Image
                  » XBRANE UPDATES AMBITION TO GENERATE POSITIVE OPERATING CASH FLOW ON AN MONTHLY BASIS BEFORE END OF FIRST QUARTER 2025XBRANE UPDATES AMBITION TO GENERATE POSITIVE OPERATING CASH FLOW ON AN MONTHLY BASIS BEFORE END OF FIRST QUARTER 2025 – Xbrane

                  favicon

                  (xbrane.com)

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • exitnuE Offline
                    exitnuE Offline
                    exitnu
                    wrote on sidst redigeret af
                    #11

                    Med et urealiseret tab pt., men med et GAK lige over kurs 25 så går nok alt sammen 🙂

                    Indenfor biotek kan det faktisk vende ret hurtigt - såfremt der kommer positive nyheder, tænk bare på Zealand Pharma under kurs 75 tilbage i maj 2020 🙂

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • H Offline
                      H Offline
                      Havneholmen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #12

                      12 min inde i videoen er det interview med CEO Martin Åmark hvor han blandt andet taler om at der er flere interesserede i alt blive partner i USA mht. Ximluci så mon ikke de præsenterer en ny partner snart.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • H Offline
                        H Offline
                        Havneholmen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #13

                        Det er 16 min 40 sek inde i videoen at der nævnes at der er flere interesserede

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • exitnuE Offline
                          exitnuE Offline
                          exitnu
                          wrote on sidst redigeret af
                          #14

                          Tak for rådet om salg/køb mht. skatte-optimering. Havde det været en alm. OMXC25 aktie ville det måske være en god ide. Men små biotekaktier er simpelthen for volatile til at kunne stå på sidelinjen i hele 3 handelsdage.

                          1 Reply Last reply
                          1

                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                          With your input, this post could be even better 💗

                          Tilmeld Log ind

                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger