Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Brdr Hartmann: Har budforhøjelse overtalt investorerne?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
14 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • R Offline
    R Offline
    rawdog
    wrote on sidst redigeret af
    #5

    Hvad har I tænkt jer at bruge Hartmann pengene til? Har nogen bestemte aktier på indkøbslisten?

    1 Reply Last reply
    1
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #6

      Hartmann skal afnoteres beslutter generalforsamling

      16/10 15:18

      Æggebakkeproducenten Hartmann skal afnoteres på fondsbørsen i København.

      Det står klart, efter den ekstraordinære generalforsamling har stem ja til tilbuddet fra Thornico på 360 kr.

      Der var ellers modstand mod købstilbuddet, der i første omgang lød på 300 kr.

      Men i sidste uge blev tilbuddet hævet med 20 pct. for en større gruppe aktionærer, og mandag er de resterende aktionærer blev omfattet af tilbuddet på 360 kr. per aktie.

      Det første bud lød på 300 kr. per aktie. Og udover de private investorer, meldte flere institutionelle investorer sig også blandt de kritiske rygter.

      Men da Hummel-rigmanden Christian Stadil fra Thornico den 12. oktober satte buddet op til 360 kr. og samtidig havde sikret sig 80 pct. af aktierne og stemmerettighederne i emballageproducenten, forstummede kritikken.

      Thornico luftede for første gang sine planer om en afnotering af Hartmann den 19. september. Og har blev aktionærerne tilbudt 300 kr. vakte det stor utilfredshed blandt mindretalsaktionærerne, der anså buddet for alt for lavt. Det skyldtes blandt andet, at aktien dagen forinden var lukket i kurs 301 kr., og da et købstilbud ofte involverer en præmie.

      Dansk Aktionærforening tilbød efterfølgende at samle de utilfredse mindretalsaktionærer med henblik på at skabe et modspil til Thornico.

      Og i løbet af få uger fik foreningen samlet ganske mange aktionærer i æggebakkekoncernen.

      .\˙ MarketWire

      1 Reply Last reply
      0
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #7

        Der har ikke været ret meget god karma over dette forløb. Shakti-pandebåndet må han få spændt kraftigere næste gang.

        1 Reply Last reply
        4
        • H Offline
          H Offline
          Hyst
          wrote on sidst redigeret af
          #8

          Lidt gravøl bliver der vel råd til, men ikke meget mere med de 360!

          Ellers ingen tanker endnu.

          Jeg har været i Brdr. Hartmann siden 2013 og har ikke fået det udbytte jeg forventede.

          Der bliver I hvert fald ikke købt Hummel sportsting!

          1 Reply Last reply
          2
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #9

            Hartmann afnoteres - alle aktionærer får 360 kr. per aktie

            16/10 15:41

            Æggebakkeproducenten Hartmanns ekstraordinære generalforsamling er lidt af et tilløbsstykke.

            85 pct. af den samlede aktiekapital har meldt deres deltagelse til generalforsamlingen. Men de fleste har dog stemt på forhånd, og her har 93 pct. stemt for forslaget, lyder det fra selskabet.

            Det betyder, at bestyrelsen nu sætter gang i processen med at få slettet selskabet fra fondsbørsen, oplyser Hartmann mandag eftermiddag.

            • Forslaget om en afnotering er godkendt af en gyldig generalforsamling med minimum 90 pct. af stemmerne og aktiekapitalen, skriver Hartmann i en meddelelse til fondsbørsen.

            Her skal dog nævnes, at Thornico, der er ledet af Hummel-rigmanden Christian Stadil, ejer 80 pct. af aktierne, efter i sidste at have købt yderligere 10 pct. fra fire institutionelle minoritetsaktionærer. Og der skulle 90 pct. af de fremmødte stemme for, at en afnotering kunne vedtages.

            De fire store aktionærer, der i sidste uge valgte at sælge til Stadil, blev tilbudt 360 kr. per aktie mod det første tilbud på 300 kr. per aktie.

            • Thornico vil tilbyde at købe alle aktier til 360 kr. per aktie, oplyser selskabet.

            Thornico luftede for første gang sine planer om en afnotering af Hartmann den 19. september. Og her blev aktionærerne tilbudt 300 kr., hvilket vakte stor utilfredshed blandt mindretalsaktionærerne, der anså buddet for at være alt for lavt.

            Det skyldtes blandt andet, at aktien dagen forinden var lukket i kurs 301 kr., mens et købstilbud ofte involverer en præmie.

            Og udover de små private investorer meldte flere institutionelle investorer sig i koret af kritikere.

            Efterfølgende hævede Thornico 12. oktober buddet til 360 kr., mens selskabet samtidig havde sikret sig 80 pct. af aktierne og stemmerettighederne i emballageproducenten, og det fik kritikken til at stilne af.

            .\˙ MarketWire

            1 Reply Last reply
            0
            • P Offline
              P Offline
              ProinvestorNEWS
              wrote on sidst redigeret af
              #10

              Hartmann-formand: Der var interessekonflikt i bestyrelsen

              16/10 16:16

              Flere i bestyrelsen i æggebakkeproducenten Hartmann var knyttet til Thornico-koncernen, der i september lagde sit første bud på selskabet i forsøget på at få det afnoteret, og derfor kunne bestyrelsen hverken anbefale eller afvise tilbuddet.

              Det siger Hartmanns bestyrelsesformand, Henrik M. Clausen, på den ekstraordinære generalforsamling mandag eftermiddag.

              • Flertallet af bestyrelsesmedlemmerne har ledende stillinger inden for Thornico-koncernen og er derfor - som nævnt - ikke-uafhængige. På grund af denne interessekonflikt i forhold til forslaget (om en afnotering) fra aktionæren, kunne bestyrelsen ikke komme med en anbefaling, siger han.

              Derfor er der hverken blevet taget stilling om forslaget eller om afnotering, påpeger Henrik M. Clausen.

              • Under hele processen har vi fokuseret på vores ansvar som beskrevet i selskabsloven, herunder at sikre, at alle aktionærer fik lige på generalforsamlingen, der afholdes elektronisk.

              Efter godkendelsen af en afnotering, vil Nasdaq Copenhagen blive anmodet om afnotering af selskabets aktier fra handel og officiel notering. Det skal dog sikres, at aktionærerne tilbydes mulighed for at afhænde deres aktier i en periode på mindst fire uger efter godkendelsen om afnotering, hvor Hartmanns aktier fortsat vil være omsættelige, oplyser bestyrelsesformanden.

              En aktie i Hartmann stiger 0,6 pct. mandag eftermiddag til 355 kr.

              .\˙ MarketWire

              1 Reply Last reply
              2
              • H Offline
                H Offline
                Hyst
                wrote on sidst redigeret af
                #11

                Man må blot håbe at de Kongelige reviderer deres forhold til Stadil & Co.(Henrik Marinus Pedersen) og ikke lader sig føre frem som kransekagefigurer for at trykke på knappen.

                Kronprins Frederik og nu også Prince Christian - tænk på om det er sådanne virksomheder i skal støtte, der udnytter jeres undersotter, eller om i skal vælge virksomheder med et højere moralkodeks og mindre "Karma"!

                Link Preview Image
                Page Not Found

                favicon

                (en.fvm.dk)

                1 Reply Last reply
                5
                • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktør
                  wrote on sidst redigeret af
                  #12

                  Dansk Aktionærforening kalder Hartmanns-generalforsamling for "paradeforestilling"

                  16/10 17:55

                  Dansk Aktionærforening kom til æggebakkeproducenten Hartmanns ekstraordinære generalforsamling mandag med en række spørgsmål. Men direktøren for foreningen, Mikael Bank, gik derfra uden at have fået svar.

                  • Vi må konstatere, at vi reelt set ikke er blevet meget klogere på processen, siger han om generalforsamlingen, hvor der skulle stemmes om en afnotering af selskabet.

                  • Det var en paradeforestilling, hvor ingen af de tilstedeværende reelt kunne eller ville svare på nogle spørgsmål, lyder det fra Mikael Bank.

                  Det var storaktionæren Thornico, der havde anmodet om den ekstraordinære generalforsamling - og om en afnotering. Thornico, der er ejet af Stadil-familien, havde i første omgang budt 300 kr. per aktie i Hartmann - men efter en del utilfredshed med den pris, endte det med, at tilbuddet blev sat op til 360 kr., hvilket fik en række store mindretalsaktionærer til at takke ja til et salg.

                  Bestyrelsen har hverken anbefalet eller frarådet købstilbuddet, og det undrer Mikal Bak, at en bestyrelse i et selskab af Hartmanns størrelse "reelt kan nedlægge sit mandat, og slet ikke mene noget i en proces som denne".

                  • Det kom frem, at Thornico angiveligt ingen viden har om, hvordan det er gået for selskabet de seneste 3 måneder, og først vil få denne viden samtidig med resten af markedet. Samtidig blev det sagt, at samtlige medlemmer af bestyrelsen har tæt tilknytning til Thornico, og derfor er inhabile. Denne konstruktion virker en smule surrealistisk, kommenterer direktøren for Dansk Aktionærforening.

                  Mikael Bak siger, at foreningen har arbejdet for at sikre transparens og en fair afregning til alle aktionærer.

                  • Forløbet har været så mærkværdigt og uskønt, så vi kun kan håbe på, at det ikke gentager sig i andre selskaber. Samtidig vil det være klædeligt, at man fik statueret, at denne fremgangsmåde ikke er i orden, og i hvert fald ikke gavner tilliden til børsmarkedet, siger han og fortsætter:

                  • Vi vil nu afvente, hvad reaktionerne bliver i de kommende dage, og ligeledes se hvad Nasdaqs og eventuelt Finanstilsynets konklusion bliver på dette forløb.

                  .\˙ MarketWire

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • D Offline
                    D Offline
                    Dusør
                    wrote on sidst redigeret af
                    #13

                    Det er underligt at kalde det interesse konflikt. Jeg vil kalde det manglende interesse når man ikke vil gøre noget som helst ,for at får en uvildig vurdering. Nu venter vi spændt på Nasdaq eller Finanstilsynet reagerer. På en bestyrelse der har vist ingen interesse i mindre tals aktionærerne. Det her kan aktie markedet ikke leve med

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • H Offline
                      H Offline
                      Hyst
                      wrote on sidst redigeret af
                      #14

                      Ja, måske skal man kigge mod Sverige og deres aktiekultur.
                      På den måde det foregår på i Hartmann sagen fremmer ikke en dansk aktiekultur.
                      https://bolagsverket.se/foretag/aktiebolag/attagaaktier/godmanvidinlosenavminoritetsaktier.807.html

                      Jeg har henvendt mig til Dansk Aktionærforening om de vil fremme en sådan sag - men aldrig modtaget et svar.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hyst
                        wrote on sidst redigeret af
                        #15

                        Er der nogen der ved om der er udarbejde en vejledning til den gældende Bekendtgørelse om overtagelsestilbud?
                        https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/636

                        Den vejledning jeg har kunnet finde er udarbejdet på basis af en historisk Bekendtgørelse om overtagelsestilbud.
                        https://www.finanstilsynet.dk/-/media/Lovgivning/Overtagelsestilbud/Vejledning-til-bekendtgrelse-om-overtagelsestilbud-pdf.pdf

                        1 Reply Last reply
                        1

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger