Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Bavarian : Lavere vækstambitioner gør investorerne nervøse

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    En artikel i finans.dk kan have gjort urolige Bavarian Nordic investorer endnu mere nervøse. Her er mit PERspektiv

    Bavarian Nordics investorer har været gruelig meget igennem de seneste år
    Sommerens fiasko med først og fremmest RSV har sat sig sine dybe aktiekursspor
    I går faldt aktien med 5,6 %
    Det skyldes ikke kun generelt nervøse investorer, men det kan have spillet en medvirkende rolle

    I en artikel i finans.dk jævnfør link ovenfor bliver det beskrevet, at Bavarian Nordic sænker sine ambitioner for 2025 om en omsætning på 1 mia. USD

    "Lavere ambitioner" er naturligvis ikke et positivt ladet udtryk
    Tingene skal dog ses i en sammenhæng
    Af artiklen fremgår, at de seneste fiaskoer har sat sig sine spor
    Samtidig fremgår det også, at man ikke kan blive ved med at bede investorerne om nye penge, hvis ikke forskningsresultaterne er gode nok. Det handler om den udvanding, som investorerne har været frustrerede over, og som løbende giver shortsælgere adgang til billigt at kunne dække deres positioner ind

    Investorerne tænker: Hvis Bavarian Nordic køber vacciner og finansierer dem med udstedelse af nye aktier, skaber det kun værdi, hvis 1)aktiekursen er ekstremt høj (det er den ikke) 2)Bavarian Nordic kan tilføje værdi ved at producere billigere eller sælge mere. Ellers skaber det ingen værdi overhovedet. Jeg er naturligvis enig.

    Ideen om at man skal sætte tæring efter næring er naturlig og ikke som udgangspunkt nødvendigvis negativ

    Det negative kan komme ind med lavere ambitioner og ikke mindst: Hvis Bavarian Nordics forretning bliver mere stabil; uden udsvingssvinkeærinder og uden "det overraskende positive", som desværre for mange gange ikke er blevet indfriet, så skal aktien handles på niveau med andre vaccineproducenter, og det er langt lavere end de fleste - især private investorer har i tanker.

    Forudsigelig aktie med aktieværdi uden drømmescenarie

    Lavere vækst er aldrig en god medicin for aktieinvestorerne og heller ikke for en biotekaktie. Det er også sådan det blev opfattet. Brændt barn skyer som bekendt ilden, og selskabet og investorerne er ikke blevet belønnet for at tage chancer. Dem vil de tage færre af i fremtiden. Bavarian Nordic kan i nogens øjne være blevet en mere forudsigelig og kedelig aktie med en lavere værdi, som ikke indeholder "blue sky scenarie"

    116049_image001_28_.png

    1 Reply Last reply
    5
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Med fiasko efter fiasko med tilhørende enormt pengespild og emission efter emission, så var den blue sky skubbet væk af mørke truende skyer.

      Jeg kan ikke se, hvordan det kan være anderledes, selv om det indimellem overrasker mig, hvor længe og helt bevidstløst nogle biotekinvestorer er villige til at smide deres surt tjente penge ned i det samme endeløst dybe hul.

      1 Reply Last reply
      5

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger