Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vindenergi: Danmark kører på cykel i et ræs mod sportsvogne.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
6 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • U Offline
    U Offline
    Urban
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    "Kristian Jensen kommer med opsang på vegne af den danske energibranche: Frygter for 60.000 arbejdspladser.

    Danmark kører på cykel i et ræs mod sportsvogne, advarer vindindustriens toplobbyist, Kristian Jensen.

    Der sættes næsten ingen nye vindmøller op, ordrebøgerne er tæt på tomme, og økonomien er vendt på hovedet i løbet af blot to år.

    På det bagtæppe kommer Kristian Jensen nu med en opsang.

    »Vi risikerer at miste det, vi har bygget op over de seneste 40 år, i løbet af de næste fire år, hvis vi ikke gør noget,« siger han.

    Med det sidste »vi« mener Kristian Jensen i høj grad Christiansborg, som han nu beder holde hånden over mindst 30.000, men potentielt 60.000 danske arbejdspladser fordelt på henholdsvis producenter og underleverandører i vindindustrien samt de folk, der servicerer den".

    Jeg er ikke bekymret for, om vi kan købe vindmøller fremadrettet. Det kan vi godt. Men om det bliver fra en europæisk værdikæde, eller om vi er afhængige af kinesisk teknologi, det er jeg meget bekymret for.«

    Link Preview Image
    Kristian Jensen kommer med opsang på vegne af den danske energibranche: Frygter for 60.000 arbejdspladser

    Danmark kører på cykel i et ræs mod sportsvogne, advarer vindindustriens toplobbyist, Kristian Jensen, der nu kommer med en lang ønskeliste til regeringen. Et af dem virkede utænkeligt for bare få år siden.

    favicon

    Berlingske (www.berlingske.dk)

    1 Reply Last reply
    2
    • M Offline
      M Offline
      Manfred
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Tomme tønder bulder mest. Regeringen kan ikke magte opgaven.

      1 Reply Last reply
      1
      • U Offline
        U Offline
        Urban
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        "Presset marked i vindindustrien: Underleverandør holder vejret.

        Det er hårdt at være underleverandør til vindmølleindustrien i disse år. Markedet er nedadgående, vindmøllebranchen er i knæ - helt modsat det, der meldes ud politisk.

        De store vindmølleproducenter tjener ikke penge. Det kan mærkes hos de danske underleverandører.

        • Vi kan også mærke nedgangen i aktivitetsniveauet med et markant fald hen over sommeren"...

        https://www.jernindustri.dk/article/view/1056110/presset_marked_i_vindindustrien_underleverandor_holder_vejret

        1 Reply Last reply
        0
        • U Offline
          U Offline
          Urban
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Vi skal slå kinesernes vindmøller med biodiversitet og menneskerettigheder.

          Når Europa-Kommissionens pakke til den europæiske vindindustri snart præsenteres, skal nye sociale udbudskriterier sættes i spil - ellers risikerer Europa at miste sin position som markedsleder til Kina, skriver Morten Helveg Petersen.

          I dag er optimismen for en stund piblet ud af ballonen med den udskudte energiø i Nordsøen, hvis "økonomi skal undersøges nærmere", som billedet på tidens udfordringer.

          Renteniveauet stiger og problemet med langsomme byggetilladelser er endnu ikke løst, hvilket gør det svært, hvis ikke umuligt, for investorerne at lægge brugbare, fremadrettede budgetter.

          Link Preview Image
          Vi skal slå kinesernes vindmøller med biodiversitet og menneskerettigheder - Altinget Energi og Forsyning

          Når Europa-Kommissionens pakke til den europæiske vindindustri snart præsenteres, skal nye sociale udbudskriterier sættes i spil - ellers risikerer Europa at miste sin position som markedsleder til Kina, skriver Morten Helveg Petersen.

          favicon

          (www.altinget.dk)

          1 Reply Last reply
          0
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hvis det er menneskerettigheder og biodiversitet der skal være de afgørende parametre, så får Vestas et meget indskrænket marked at sælge i. Den slags fylder simpelthen ikke ret meget uden for Europa, og selv i visse lande indenfor eu fylder de ikke meget.

            Det er den slags flotte ord vestlige politikere har fyldt os med i årtier, istedet for at gøre noget. Vi gider ikke mere snak. Og verden/klimaet kan ikke vente længere, så kære Morten Helveg, hold nu kæft og kom med noget handling istedet

            1 Reply Last reply
            1
            • M Offline
              M Offline
              mccarthy1
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Jeg har haft glæden ved at møde Niels H. og sorgen ved at møde Morten H. Og rigtigt, Morten er arme og ben - varm luft.

              1 Reply Last reply
              1
              • U Offline
                U Offline
                Urban
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Ja, vel netop derfor, at vi cykler meget langsomt - og ikke kører hurtigt nok fremad politisk med konkrete beslutninger og korte tidsplaner for vindmøllerne på land og på vand.

                Konkrete beslutninger ender i lange beslutningsløse diskussioner, nye utallige møder, og nye utallige udvalg blandt partierne i folketinget etc.

                Det går himmelråbende alt for langsomt p.t.!

                1 Reply Last reply
                0

                Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                With your input, this post could be even better 💗

                Tilmeld Log ind

                • Log ind

                • Har du ikke en konto? Tilmeld

                • Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Debatforum
                • Seneste
                • Populære
                • Bruger