Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3
-
Shorterne giver ikke så let op derovre

-
Næ det gør de ikke, og vi kan ikke give short drengene skylden hver gang...
Er det vandtætte data, eller er der igen tvivl om fremlæggelsenHar ikke læst andet end det der står i tråden, så helt uviden pt.
Snuppede dog et swing yderligere... og satser på 10$
-
Shorterne har prøvet rigtigt hårdt at holde den nede i dag, meget voldsomt volumen.
Tror ikke de kan blive ved med det over de næste uger, data skal nok lige synke ind.
RETT top line data kommer nok også snart i forsøget Excellence 2/3 (piger 5-17 år).Vi ved at Anavex har kørt forsøg i 3 indikatorer: RETT, PDD og AD og der er flere indikatorer på vej. AD er den helt store penge maskine men RETT alene burde give en kurs på omkring 30-40 på en godkendelse.
De mangelende data er nok fordi de vil vente med dem indtil peer review artikel.
-
Har suppleret LIDT op, så den nu udgør 0,5% af min portefølje.....så ser vi om der snart sker noget
Tør simpelthen ikke vægte den slags aktier højere p.t 
-
Tydeligt at nogen "holder den i ørerne" når den prøver at stikke lidt af opad
Men lad nu data og facts arbejde, så stopper det "gøgl" hurtigt, hvis nyhederne forsat er gode 
-
Anavex Med alle mulige forbehold - fra Anavex IR!!
Iflg. et indlæg på Stocktwits, så har Andrew Barwicki fra Anavex`s IR kommenteret, at Anavex på baggrund af de sidste nye resultater, vil ansøge FDA om en AA inden udgangen af 2023 - og at der vil blive fulgt op af SEC. 8 K annoncering.

Andrew J. Barwicki
Investor Relations
Tel: 516-662-9461
Email: [email protected]Som Solsen skriver, så har vi nu fået Harddata, at 2-73 er i stand til at fjerne skadelig fedt i hjernen og samtidig reducerer vægt/volumentab af hjernen.
Dette er pr. FDA definition en indikering af, at en sådan behandling også vil have en positiv indflydelse på Alzheimer og et tilstrækkeligt grundlag for en ansøgning om en AA - uagtet at man skal eftervise en forbedring i f.eks kognitive værdier.
Så i den anledning for nogle år siden en udsendelse, hvor ved undersøgelse af konserverede hjerner, kunne se en tydelig sammenhæng mellem degenereret/indskrumpede hjernevæv og demens - hvilket logisk set jo giver god mening.
Anavex formår iflg. senest data, at behandle disse to parameter med en daglig pille med minimale bivirkninger - uden at skulle udsætte patienter for infusion, hjerneskanninger og en relativ stor risiko for hjerneblødninger mm.
At effekten af 2-73 på de kognitive parameter også er bedre end øvrige nu godkendte produkter, fik vi et overordnet kig på 1. december 2022.
Anavex kan nu forsætte den detaljerede analyse af 2-73´s effekt på de øvrige symptomer i Alzheimer, sideløbene med en ansøgning om AA.Fristen for tilmelding til CTAD i slutningen af oktober 2023, var den 7. september - og mener at man senest den 25. september får en tilbagemelding fra CTAD om accept af en evt. præsentation.
Det kunne være nærliggende at tro, at Anavex arbejder på en præsentation, hvor også resultaterne fra den kommende Peer Review også indgår - dvs. at vi nødvendigvis får denne udgivet inden CTAD?Med seneste pr i Alzheimer, har Anavex også lagt pres på sig selv i RETT, hvis de går efter en endnu tidligere godkendelse her, som så ville udløse den værdifulde voucher (værdi ca. 100 mill. $). Her er kravet jo, at 2-73 ikke må være godkendt i en anden indikation før!
Stadig mange spekulationer - men hele casen bliver gradvis mere stabil og valid.
Tilgangen af den meget anerkendte professor Sabbagh, har sikkert haft til formål at styrke kommunikationen med bl.a. FDA og fremme/blåstemple vejen til en markedsgodkendelse.
Ville f.eks også foretrække, at professor Sabbagh fremlagde på f.eks. CTAD - dette burde give mere tyngde og accept af fremlagte data.Ser frem til flere nyheder den kommende tid, hvor flere ekstrem vigtige milepæle skal afgøres!
-
Det må være på CTAD, at vi senest får den fulde pakke.
Der diskuteres på diverse fora om hvorvidt ADCS-ADL (motorisk måling af pts) opnående signifikans i fase 2a/3 forsøget. Det sagde Anavex sidste år at den gjorde. Det diskuteres, hvorvidt den statistiske metode var den korrekte.
Jeg kan godt også tvivle på, at signifikans ved normal statistisk metode blev opnået siden man ikke skriver det i seneste meddelelse.
Men man redegør netop i den meddelese for, hvordan man kommer igennem med en anden anerkendt metode. Den må man tro på eller ej.
Men to forhold gør mig tryg.
For det første tror og håber jeg på, at man har gemt data fra de enkelte behandlingsarme 30 hhv 50 mg til CTAD. Disse vil utvivlsomt være meget gode, når vi får 50 mg alene imod placebo. Vi ved fra tidligere forsøg at 50 mg er markant bedre end 30 mg.
Dernæst har vi OLE forsøget kørende. Det har på tidligere data vist sig, at 144 ugers behandling viser pænt mere effekt end 48 uger. Se bl.a. https://piotrpeterblog.com/2023/08/12/cohens-d-effect-size-and-time-in-the-trials-for-alzheimers-drug-blarcamesine-and-why-results-come-in-the-second-half-of-2024-avxl-sava/
Piotr kommer til en cohens effect size i ADAS cog (cognitiv måling) på ca 0,5 ved 48 uger og ca 1,1 ved 144 uger. Hvis hans beregninger blot holder lidt så er OLE forsøget på vej med meget overbevisende data. Herunder vil jeg antage, at ADCS-ADL viser signifikans.
Jeg er stadig meget opmuntret over MRI scanningernes resultaterne. Spændende at se de nominelle værdier mellem grupperne.
Uden hjerne er vi alle prisgivet !
-
Ved udgangen af august var der små 17 mio aktier short.
Anavex Life Sciences Corp. Common Stock (AVXL) Short Interest | Nasdaq
Find the latest on short interest, settlement dates, average share volume, and days to cover for Anavex Life Sciences Corp. Common Stock (AVXL) at Nasdaq.com.
(www.nasdaq.com)
Der er næppe færre nu !
78 mio aktier udstedt. Altså over 20% af aktierne i Anavex er shortet.
Hvis målet er, at ved udgangen af oktober har Anavex "overrasket" markedet, som Missling sagde ved sidste cc, med måske både rett fase 3 forsøg og fulde datasæt fra AD forsøget. Så har shorterne travlt - og kan de egentlig låne flere aktier til at styre kursen ?
Spændende dage forude.
-
Anavex Optionsspil udløber i dag.
Husk vi også har det, i min optik, absurde optionsspil kørende med udløb i aften. (Mener det er et par timer før Børsen lukker)
Her har relativ mange betalt en indsats og "spillet" på, at kursen vil overstige 8 $ - 9,5 $.
Skulle aktiekursen f.eks. ryge op på 10 $ (hvilket nyheden berettigede den til efter min mening), så ville spiludbyderen, der typisk er større aktionærer med store aktiebeholdninger, tabe flere hundrede tusinde $.
Dette vil de for alt i verden forsøge at undgå, ved at manipulerer og holde kursen nede, så spillet ikke udløser gevinst for dem der satsede på en højere kurs - spiludbyderen kan så bare stikke indsatsen i lommen.De næste par uger har relativt få endnu spillet på optioner, så herfra får måske ikke det store pres.
Shorterne er dog i en hel anden situation - tror her tiden er ved at løbe ud for dem? -
Så er SA ude med en artikel... https://seekingalpha.com/article/4635406-anavex-additional-p2b3-alzheimers-trial-data-raises-additional-questions
Ikke sikkert den kan læses, så tog nogle screenshotHan stiller mange spørgsmålstegn op
Jeg holder fast…

-
Svimmelhed er kendt bivirkning ikke ikke noget nyt der er dukket op. Løses med medicinering umiddelbart inden sengetid.
Og lidt svimmelhed eller hjernesvind/hjerneblødning med alternative behandlinger ?
ADCS-ADL er en korrekt usikkerhed. Dog har de selv angivet vejen til approval.
Angiver at de nu bruger biomarkører. Ikke en overraskelse da de forhold ikke var analyseret i december 22.
Intet nyt fra pladderballehallen

-
C.C Abbot fra ovenstående artikel har solgt hendes aktier i AVXL da hun ikke kan finde hoved & hale i de data hun har set!!
Conclusion
Between my last and current article on Anavex, I have sold my AVXL stake and exited the AD space entirely as a biotech investor.
Meget højt uddannet:
C. C. Abbott
3.42K Followers
Both my spouse and I have a DPhil from Oxford University. Mine is in Cell Physiology and his is in Bio-organic Chemistry. Our investment focus is on small/micro cap biotech.Forvirret? Ja, desværre må man sige at Anavex ikke gør sig selv nogle tjenester med deres præsentationer, de er alt for rodede og forvirrer folk som har forstand på det!
Det afspejles i kursen!
Men, jeg er nu enig med Solsen; at hjernen næsten ikke skrumper når man får 2-73 er helt fantastik.
Kom så MM (Jesse), jeg håber at du kommer med noget her i weekenden.
-
-
Det faktisk ærgerligt og lidt bekymrende, at de data/meddelelser der når market aldrig helt holder vand/kan aflæses klart og tydeligt.
Anavex har trods alt erfaring, og mange år på bagen, en stor pipeline, og en masse erfaring ansat...
Jeg er ikke fagmand på området, og kan ikke helt greje hvorfor det hele tiden er tvivlende, det som kommer fra selskabet, og klokken slå bare.
Skal vi nu igen afvente,..... ja jeg fatter det altså ikke desværre, jeg håber seriøst min tvivl og bekymring omkring hele casen, bliver gjort til skamme
Og en dag kommer svaret jo, gerne i år

Mvh
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind