Ørsted: 3. kvartal bliver belastet af store nedskrivninger
-
Hvad skulle Ukraines motiv have været for det? Hvis det var dem, er det nok ikke noget der gør Ukraine populær i vesten
-
En stor prop i Putins pengemaskine. Husker ikke om det var den tyske eller den amerikanske efterretningstjeneste men per avis overskrift for nylig pegede alt eller meget vedr Nordstream i retning af kiev.
-
5% op nu, nu er kursen varmet op
-
Netop... tyskere kommer inden for uger nok med den opsigtsvækkende nyhed at det var Ukrainere der stod bag.
Om det så er sat i værk fra Kiev eller "bare" er en del af den militaristiske højrefløj i Ukraine, der har ageret selv. Det finder man måske aldrig ud af.
Men da Biden jo selv har truet med det på et tidspkt., så tror jeg såmænd ikke det vil mindske støtten til Ukraine.
Nok nærmere imponere at de også kunne det, ligesom de har kunnet så meget andet gennem krigen. -
Jeg synes ikke det kræver meget fantasi at komme på mulige scenarier, som kunne få ukrainerne til at tro, at det ville gavne deres sag. At amerikanerne hader den rørledning, må i så fald have påvirket deres analyse. Omvendt kan jeg også komme på lige så mange scenarier som burde fortælle dem at det vil være et kæmpe politisk sats.
Om, eller hvem, der har gjort det, aner jeg ikke. Men udelukke Ukraine, det vil jeg bestemt ikke.
Men hvis det er Ukraine, så tror jeg ikke det vil betyde noget nu. Man kan jo sige, at sprængningen var med til at åbne et naivt europas øjne for hvor dumt og farligt det var/er at gøre sig afhængig af en mand som Putin.
-
Tyskerne har den teori at det var Ukraine. Men det er meget usandsynligt. Det de har fremlagt, virker heller ikke særligt velunderbygget (skibet er alt for lille til den operation).
Tilgengæld er den undersøgelse lavet af det internationale OSINT samfund sammen med danske og svenske journalister, lagt mere velunderbygget.
De har fundet en hel masse russiske skibe i dagene og ugerne inden sprængningen, og flere af dem var specialiserede i undervands operationer.Den tyske efterretningstjeneste har skudt helt ved siden af under hele optakten og under krigen i Ukraine. Det virker som om at BND er så fuldstændigt infiltreret af FSB og GRU, at det tyske efterretningsvæsen efterhånden er at betragte som en afdeling af den russiske misinformations kampagne...
-
Endnu en storbank sænker Ørsteds kursmål efter chokmelding
https://www.proinvestor.com/investornyt/1043828/endnu-en-storbank-saenker-orsteds-kursmal-efter-chokmelding -
Putin har overvurderet Ruslands and egen formåen i næsten alt. Jeg hælder klart også mest til, at Putin i al sin naive og barnlige selvsikkerhed troede at han med et slag kunne lukke Europa helt ned. Men helt udelukke at andre kunne have gjort det er jeg ikke klar til.
-
Ørsted: Oversigt over finanshusenes ændringer efter nedskrivning - NY3
1.9.2023 07.28 • MarketWire •
Oversigt over finanshusenes ændringer efter Ørsteds milliard-nedskrivning tirsdag aften:
Finanshus Kursmål nu/kr. Kursmål før/kr. Anbefaling nu Anbefaling før
Morgan Stanley 700 850 overvægt overvægt
SEB 720 830 køb køb
Berenberg 600 760 køb køb
Danske Bank 500 690 Køb Køb
Kepler 490 575 Hold Hold
DZ Bank 460 610 Hold Hold
Nordea - - Hold Køb
DNB Markets 430 474 Hold Sælg
Goldman Sachs 600 790 Køb Køb
Citigroup 417 551 Neutral Neutral
Morningstar 670 700 Køb Køb
BNP Paribas 535 780 Neutral Outperform
Kilde: Bankerne selv, Bloomberg News
Den danske energikæmpe Ørsted annoncerede tirsdag aften nedskrivninger, der potentielt set kan nå op i 16 mia. kr.
Det skyldes en amerikansk cocktail af forsinkelser i forsyningskæderne, stigende renter og sværere end ventede forhandlinger med de amerikanske myndigheder om skatterabatter til flere af Ørsteds havvindprojekter.
Ørsted har i første omgang nedskrevet sin udviklingsportefølje i USA med 5 mia. kr., og det beløb kan potentielt stige til 16 mia. kr.
Meddelelsen sendte onsdag Ørsted ud i et historisk kursfald på næsten 25 pct., men torsdag rettede den sig 5,1 pct. til 442,50 kr.
.\˙ MarketWire
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind