Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Ørsted: 3. kvartal bliver belastet af store nedskrivninger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Aps_invest
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Endnu en C25 aktie, som får kontant afregning....nede med 15%

    1 Reply Last reply
    3
    • A Offline
      A Offline
      Aps_invest
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Ørsted er nu nede med 40% på et år....sikke en nedtur fra toppen i kurs 1350 i jan 2021.

      1 Reply Last reply
      3
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        Ikke godt. Og værre er, jeg tror stadig den kan gå en del lavere.

        1 Reply Last reply
        3
        • A Offline
          A Offline
          Aps_invest
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Det tror jeg du har ret i....renterne skal begynde at give sig før tågen begynder at lette i USA....nede med 22% nu 😞

          1 Reply Last reply
          3
          • S Offline
            S Offline
            stocktiger
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            Fra kurs 1400,5 kr. til 430,4 indtil videre. Har den Nipper overhovedet styr på butikken?

            1 Reply Last reply
            3
            • K Offline
              K Offline
              koden
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              ja her troede man at man havde gjort et godt køb i 600 😞

              1 Reply Last reply
              3
              • S Offline
                S Offline
                stocktiger
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                måske er det bølgerne nedad fra 927,8 (3.11.21)
                1 630 (24.2.22)
                2 918 (3.9.22)
                3 430,4 (idag)
                4 14,6% 501,6 ell 23,6% 545,5 ell 38,2% 616,7 kr.

                derefter wave 5 lidt ned. altså kun hvis 430,4 var bund

                1 Reply Last reply
                4
                • S Offline
                  S Offline
                  stocktiger
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  Ejerne har ifl. marketwire tabt 335 mia kr. under Nipper's ledelse. Hold da op.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • K Offline
                    K Offline
                    koden
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    jeg troede da man havde styr på at renter kunne stige. Synes det virker amatøragtigt.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • A Offline
                      A Offline
                      Arne_A
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Ja, aktiekøbere er ofte nogle underlige hoveder. Det er ikke Nipper, der fik aktiekøberne i boble-mode, så de fuldstændig glemte alt om den betydelige risiko i Ørsteds forretningmodel.

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • A Offline
                        A Offline
                        Arne_A
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        Og det kunne da i øvrigt være sjovt, hvis der skulle være en enkelt journalist, der ikke er optaget af at grille Nipper, i stedet kunne finde tid til at ringe rundt til nogle aktieanalytikere og spørge om, hvordan de i dag har det med de kursmål på op til 1.500, de havde for et par år siden.

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • S Offline
                          S Offline
                          Stofedo23
                          wrote on sidst redigeret af
                          #13

                          Det var det så ikke. Voldsomt..
                          Har du bud på ny bund 🙂

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • P Offline
                            P Offline
                            ProinvestorNEWS
                            wrote on sidst redigeret af
                            #14

                            Ørsted: Spansk konkurrent har ikke problemer med investeringerne i USA

                            31/8 06:36

                            Spanske Iberdrola har onsdag afvist, at energikoncernen også vil blive tvunget til at nedskrive værdien af sine energiprojekter i USA, som den danske konkurrent Ørsted gjorde det sent tirsdag aften.

                            Det fremgår at et brev fra Iberdrolas offshore-forretning til selskabets investorer.

                            • Sammenfattet, Iberdrola behøver ikke at foretage nogen nedskrivninger af sin offshore-forretning, hedder det.

                            I brevet slår det spanske selskab fast, at det har indgået 100 pct. af alle relevante aftaler med underleverandørerne til sine projekter, og indtil videre har man ikke oplevet forsinkelser.

                            I forhold til finansieringen påpeger Iberdrola også, at alle projekter, der er 100 pct. ejet af selskabet selv, er finansieret via balancen, hvor 85 pct. af gælden er til faste renter. For øvrige projekters vedkommende har Iberdrola allerede sikret sig den fulde finansiering.

                            Endelig fremhæver Iberdrola, at koncernen har en konservativ tilgang til opnåelsen af mulige skatterabatter for sine investeringer, og at man ikke antager at kunne opnå yderligere rabatter, når en endelig investeringsbeslutning træffes.

                            • Vi vil også fremhæve vores beslutning, som er blevet truffet i de seneste måneder, om at stoppe visse offshore-projekter, hvor de forventede afkast ikke opfyldte de nødvendige rater for at påbegynde konstruktionen af disse projekter.

                            Ørsted annoncerede onsdag aften nedskrivninger af værdien af sin portefølje i USA på op mod 16 mia. kr.

                            De første 5 mia. kr. ligger allerede fast og skyldes forsinkelser i forsyningskæderne i relation til tre havvind-projekter, Ocean Wind 1, Sunrise Wind og Revolution Wind.

                            Desuden lægger Ørsted op til yderligere en nedskrivning på 6 mia. kr., fordi det endnu ikke er lykkes at få de føderale myndigheder i USA til at godkende, at skatterabatten på investeringerne i Ocean Wind 1 og Sunrise Wind sættes op til 40 fra 30 pct. på baggrund af opbygning af lokal produktion.

                            Endelig flagede Ørsted for yderligere 5 mia. kr. i nedskrivninger i regnskabet for tredje kvartal på landvind- og solprojekter i USA, fordi de nu højere renter har gjort projekterne mindre rentable.

                            .\˙ MarketWire

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • V Offline
                              V Offline
                              VærKritisk
                              wrote on sidst redigeret af
                              #15

                              Hmmmmm...interessant. Er det Ørsted der har en forkert og lidt for optimistisk tilgang eller er det iberdrola, der bare ikke kan se faren?

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • S Offline
                                S Offline
                                stocktiger
                                wrote on sidst redigeret af
                                #16

                                Ørsted A/S
                                +1,64%
                                427,80 DKK
                                Ørsted underskriver kreditfacilitet for Taiwanesisk vindmølleparker på 5 mia. kr.
                                31.8.2023 09.36 • MarketWire •
                                Ørsted har underskrevet en bæredygtighedsforbundet tilbagevendende låneaftale til selskabets havvindmølleparker i Taiwan på 25 mia. Taiwan-dollar svarende til 5,4 mia. kr.

                                Det skriver Ørsted Taiwan i en meddelelse dateret til onsdag den 30. august.

                                Lånefaciliteten er indgået med et konsortium af finansielle institutioner, herunder ni statsejede banker.

                                • Finansieringen betyder mere end blot tal. Det afspejler vores forpligtelse til bæredygtighed. Vi er glade for at se stærk støtte fra banksamfundet i Taiwan med deltagelse i denne transaktion af 15 banker, herunder statsejede institutioner, siger Kasper Kiim Jensen, underdirektør for Treasury & Capital Planning i Ørsted.

                                .\˙ MarketWire

                                Jakob Due Jakobsen

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  stocktiger
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #17

                                  Kan ikke vide hvor bunden er, da de efterfølgende bølger er med til at "kortlægge" hele systemet. Man er også nødt til at kigge på det som et 8 bølge system dvs. 1,2,3,4,5,a,b,c. opdateret: 3 414 (ny bund idag)
                                  Mulige udfald af bølge 4: 14,6% 487,6 ell 23,6% 533 ell 38,2% 606 kr. ingen garanti gives

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    VærKritisk
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #18

                                    Hvor andre større selskaber mindsker eksponeringen mod Kina bl.a. pga af spændingerne vedr. Taiwan, så øger Ørsted deres. Det der skete i går var vel i nogen grad udtryk for, at Ørsted ikke har været så gode til at håndtere risiko, så investorerne havde nok "jublet" lidt højere over dette glade budskab, hvis blot det ikke havde handlet om netop Taiwan.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      stocktiger
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #19

                                      Tror også at man være forsigtig med at hænge sin hat for meget på havprojekter. De kan hurtigt blive objekt for angreb fra f.eks. Rusland og Kina. Vi husker nordstreamsne

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • K Offline
                                        K Offline
                                        koden
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #20

                                        Nordstream var vist nok nærmere Ukraine selv 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          stocktiger
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #21

                                          Hvad skulle Ukraines motiv have været for det? Hvis det var dem, er det nok ikke noget der gør Ukraine populær i vesten

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger