Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

NVIDIA - Top top regnskab med yderligere stigning

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Nvidia leverede et fantomregnskab, og investorerne er behørigt begejstrede

    På forhånd var Nvidias regnskab ventet med spænding

    Nvidia er indbegrebet af AI. Der hvor AI "starter" i værdikæden om man så må sige

    Der var en berettiget frygt for, at hvis NVDA ikke kunne indfri de ekstreme forventninger, kunne det blive aktiemarkedets "udsalgssignal"

    Det skete ikke

    Nvda leverede et blow out resultat med en omsætning på 13,51 mia. mod forventet 11,2 mia. og en indtjening på 2,70 USD per aktie mod forventet 2,10

    For indeværende kvartal guider Nvda en omsætning på 16 mia. mod forventet 12,5 mia. af analytikerne før regnskabet.

    Afvigelsen består både af en basiseffekt (Q2 var langt større end forventet) samt af en væksteffekt (væksten større end forventet)

    Tidligere har Nvidia været kendt for sinr grafikkort. Nu er det salg til datacentre og AI, som det handler mest om

    Nvda annoncerede ligeledes et 25 mia. USD aktietilbagekøb

    Ingen over og ingen ved siden af Nvidia

    Der er ingen over og ingen ved siden af Nvda indenfor avancerede mikrochips. Det blev klart ved regnskabet. Det var en reel frygt, at forventningerne ville være løbet så meget i forvejen, at Nvdia enten ikke kunne indfri eller at en større positiv afvigelse ikke blev belønnet. Det skete ikke. Nvda leverede et top-top regnskab. Man kunne have frygtet, at efterspørgslen var så stor, at Nvda ikke kunne levere det ønskede. Det skete heller ikke. Nvda blev heldigvis ikke dominobrikken der faldt. Aktien steg 3 % i den ordinære handel og 6 % i eftermarkedet. Imponerende!

    Figur 1: Kursudvikling, Nvidia 1 år

    Kilde: Nordnet

    1 Reply Last reply
    4
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Vildt. Og det imponerende regnskab kom i parløb med et sæt nøgletal som gav lidt ro på rentefronten. Måske dette kan få nogle til at tro, at nu skal hele markedet op? Sker det, who knows, så måske nogle shortere vil begynde at trække sig tilbage...selv i Bava.

      1 Reply Last reply
      3
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Nvidia trumfer alle forventninger til salget

        24/8 06:34

        Aktien i Nvidia steg med 6,6 pct. i onsdagens eftermarked og lægger dermed an til nye kursrekorder, da chipkæmpens forventninger til salget i det igangværende tredje kvartal trumfer alle forventninger. Desuden var andet kvartal en del stærkere end ventet, og koncernen krydrer det hele med et øget aktietilbagekøb på 25 mia. dollar.

        Chipkæmpen regner nemlig med et salg i sit tredje kvartal på 16 mia. dollar, mens analytikerne på Wall Street ifølge Bloomberg news havde sat næsen op efter noget mindre 12,5 mia. dollar.

        Desuden regner Nvidia med en bruttomargin i perioden på 72-73 pct., mens konsensus her var på 70,5 pct., og samtidig ligger buddet på driftsomkostninger på 2,00 mia. dollar lidt under Wall Streets forventning om 2,05 mia. dollar.

        Tallene for andet kvartal var samtidig også en del bedre end ventet.

        Koncernen registrerede i andet kvartal en fordobling i salget til 13,51 mia. dollar mod 6,70 mia. dollar et år før og mod ventede 11,04 mia. dollar.

        Det justerede overskud per aktie blev desuden på 2,70 dollar, sammenlignet med 0,51 dollar et år tidligere, og mod et konsensusestimat på 2,07 dollar, ifølge Bloomberg News.

        Nvidia fremhæves som den helt store vinder inden for AI, kunstig intelligens, da koncernen har de bedste og mest kraftfulde chips, som den moderne teknologi kræver. Regnskabet bærer da også præg af, at Nvidia selv lægger stor vægt på det med hele 42 omtaler af AI. Det skal sammenlignes med 15 i regnskabet for første kvartal og blot ni for et år siden.

        • En ny ære for computere er begyndt. Selskaber verden over bevæger sig fra generel til accelereret computing til generativ AI, siger Jensen Huang, topchef i Nvidia, i regnskabet.

        • Kampen om at anvende generativ AI er i gang.

        Fremgangen i andet kvartal var især drevet af udviklingen inden for salget til datacentre, her, hvor AI-chipsene anvendes. Det endte i 10,3 mia. dollar mod 3,81 mia. dollar i andet kvartal 2022 og mod konsensus på 7,98 mia. dollar. Der var dog også en fremgang på 22 pct. i salget til gaming til 2,49 mia. dollar, hvor 2,38 mia. dollar var ventet.

        Analytikerne har været hurtigt ude med positive kommentarer om Nvidias regnskab, skriver Bloomberg News. Wells fargo fremhæver resultaterne som "imponerende" og over den høje barre, som var sat med markedets forventninger. Hos Truist bemærkes det, at resultaterne "banker" konsensus, mens Wedbush udnævner denne tid som historisk.

        Aktien i Nvidia lukkede i den ordinære handel i 471,16 dollar, hvilket var blot 0,8 pct. fra den seneste rekord. Aktien er steget 220 pct. i 2023.

        .\˙ MarketWire

        1 Reply Last reply
        2
        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktør
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkon, Nordnet

          Nvidia leverede et fænomalt 2. kvartal med superudsigter for Q3. Det fjerner dog ikke den generelle aktierisiko

          Nvidia trumfede de høje forventninger

          For 2. kvartal var tallene isoleret noget bedre end ventet

          Guidance for 3. kvartal ligger naturligt over forventninger, alene fordi "basiseffekten" på omsætningen er så stor som den er (Q2 omsætning 2,3 mia. større end ventet)!

          Et skuffende Nvidia regnskab ville kunne have startet en "domino" effekt. Den udeblev

          Det er godt for først og fremmest Nvidia og kan også være understøttende for andre "AI aktier"

          Det fjerner dog ikke den generelle risiko

          Renter, vækst, inflation, boligprispres globalt, Kina frygt etc er der stadig.

          De præger ikke Nvidia

          Men de vil kunne have en indflydelse på det øvrige marked

          Stemningen udenfor "AI" er stadig præget af de udfordringer, som er reelle. Det ændrer sig næppe på kort sigt

          1 Reply Last reply
          3
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Enig. Har man mulighed for høste lidt ekstra gevinst med dagens stigninger, så nok værd at overveje at gøre netop det, for usikkerheden skal nok vende tilbage.

            1 Reply Last reply
            3
            • P Offline
              P Offline
              ProinvestorNEWS
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Investeringschef: Lunken markedsmodtagelse af Nvidia viser at opsvinget er udtømt

              25/8 15:52

              Chipgiganten Nvidia levede i den grad op til forventningerne med sit regnskab onsdag aften, efter at investorerne frem mod offentliggørelsen havde pisket en gevaldig stemning op.

              Alligevel endte det med brede aktiefald torsdag og klø til teknologiselskaberne.

              Det er ifølge Michael Wilson, der er investeringschef hos Morgan Stanley, et tegn på, at aktieopsvinget er ved at løbe tør for damp.

              • Markeder rammer toppen på gode nyheder og bunden på dårlige nyheder. Jeg kan ikke komme i tanke om nogle bedre nyheder, end dem vi fik fra det selskab (Nvidia, red.), siger Michael Wilson til Bloomberg Radio.

              At opsvinget udeblev trods de bedre end ventede tal, er ifølge investeringschefen "endnu et negativt teknisk signal om, at opsvinget er udmattet. Og nu har vi brug for en ny historie, som folk kan komme op at køre over, og jeg ved ikke, hvilken historie det er".

              Der har været usædvanligt meget medvind til de amerikanske aktiemarkeder, hvor det brede S&P 500 i perioden mellem årsskiftet og udgangen af juli er steget næsten 20 pct. I august har indekset dog kurs mod det første månedlige fald siden februar.

              .\˙ MarketWire

              1 Reply Last reply
              0

              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

              With your input, this post could be even better 💗

              Tilmeld Log ind

              • Log ind

              • Har du ikke en konto? Tilmeld

              • Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger