DS Norden
-
Hej JohnG - ifølge børsmeddelelsen fra i morges, så handles DS Norden med ret til udbytte til og med i dag. Fredag handles aktien uden udbytte.
Og mønsteret med et ret markant fald her op til lukketid har jeg set en del gange før. Jeg tænker, at der er en del udenlandske investorer, der ikke gider bøvle med at få udbytteskat retur.
Da jeg ansøgte om at få udbytteskat retur fra - bare - Færøerne, tog det 4 måneder før pengene stod på min konto!
-
OVERBLIK: Fredagens udbytter med Norden
11.8.2023 06.40 • MarketWire •
Fredag fragår udbytte i følgende aktier:- Norden (10 kr. per aktie)
.\˙ MarketWire
-
ABG sænker Nordens kursmål og gentager "køb" efter regnskab
11.8.2023 06.34 • MarketWire •
Rederiet Norden får skåret en god luns af kursmålet af ABG Sundal Collier.Kursmålet er nu 510 kr. mod før 556 kr. fremgår det af Bloomberg News.
Det er dog fortsat et godt stykke over kursen torsdag på 322,40 kr., og ABG har da også fortsat en købsanbefaling på rederiaktien.
Norden kom med regnskab for andet kvartal torsdag, hvor både omsætning og indtjening skrumpede som følge af markedsvilkår, der gradvist vender tilbage til normalen efter et højt aktivitetsniveau sidste år.
Omsætningen dykkede til 952,7 mio. dollar i andet kvartal fra 1420,1 mio. dollar i samme periode sidste år, og driftsresultatet, EBITDA, faldt til 174,5 mio. dollar fra 313,9 mio. dollar.
I 2022 præsterede rederiet usædvanligt godt efter høj aktivitet på markedet, men nu normaliseres marginer gradvist på grund af et svagere tørlastmarked, hvilket sætter sig i regnskabstallene.
Aktien faldt 4,8 pct. på regnskabsdagen.
.\˙ MarketWire
-
Der er ellers mange penge i at få udbytteskat tilbage....især hvis man aldrig har betalt udbytteskat......hehe
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind