Værdien af nyheder fra børsselskaber
-
Tesla er nok verdensmester i at få sit budskab så flot ud, at køberne står i kø for at købe produktet. Det har de været fra dag et, og er stadig det største el-bilmærke.
Jeg kunne ønske mig, at de mindre biotech og pharma selskaber jeg har aktier i, ville bruge langt flere kræfter på at udsende mere regelmæssige informationer omkring produktudvikling og markedstiltag. Her i 2023, hvor der virkelig har været gang i nyemissioner hos aktionærerne, synes det som om alle kræfter er brugt hertil. Hvis man virkelig vil have vores penge, skal infostrømmen op. Enkelte har slet ikke en abonnementservice for oplysninger til aktionærer og markedet. Alle børsnoterede selskaber har en bestyrelse, hvor man måske kunne have større forståelse af vigtigheden af at pleje aktionærerne, men også markedet med henblik på den kommercielle del. -
God og klar kommunikation kan man aldrig få nok af. Det sagt, så tror jeg ikke på at "smart" kommunikation vil gøre ret meget ved aktiekurserne i mindre biotekselskaber. Biotek = videnskab, og her er det hårde facts og videnskabelige data der taler.
Hvis du sælger biler eller forbrugsgoder derimod, så kan du givet vinde meget mere ved en massiv og koordineret pressedækning, som ikke kun handler om at informere, men som mindst ligeså meget handler om at påvirke forbrugernes holdninger, vaner osv.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind