Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

17 % aktieskat uden loft

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
97 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    VærKritisk
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Det kommer ikke til at ske.

    1 Reply Last reply
    7
    • E Offline
      E Offline
      Esset
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Skatten på de arbejdsfri gevinster burde da sættes op og skatten på arbejde sættes ned, det ville der være fornuft i, og så skulle der indføres en Tobin skat. Vi bliver jo alle kørt rundt i manegen at de computerstyrede handler.

      1 Reply Last reply
      9
      • A Offline
        A Offline
        Aps_invest
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        Enig, alt det computerstyrede handel med algoritmer m.m gør sgu at man efterhånden ikke gider det her "cirkus" mere 🙂 måske lidt mavesurt opstød, men har været med i 20+ år, og syntes efterhånden det er blevet en gang computerstyret handel, som "almindelige" investorer bliver kørt rundt i manegen med 🙂

        1 Reply Last reply
        5
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Jeg tror ikke på tobin som et mirakelmiddel mod computerhandel. Vi når aldrig til et punkt, hvor den lille mand bliver fuldstændig ligestillet med de store spillere. Og derfor ville visse småinvestorer vedblive at tude og hyle op til alt er blevet forbudt.

          1 Reply Last reply
          11
          • E Offline
            E Offline
            Esset
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            Det drejer sig ikke om at hyle op og tude, men om at der kunne blive et provenu til staten og de der millisekundhandler kunne minimeres.
            Er der noget der er forbudt som du mener ikke burde være forbudt. Hvorfor bringer du " forbudt" på banen?

            1 Reply Last reply
            5
            • K Offline
              K Offline
              Klarussen
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              Yes til Tobin skat, og bare tag godt ved!

              1 Reply Last reply
              0
              • K Offline
                K Offline
                Klarussen
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                Så hvad er din konstruktive løsning i stedet for klynk?

                1 Reply Last reply
                1
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  Jeg kræver ikke nogen løsninger. Jeg accepterer vilkårene som de er. Kan man ikke lide reglerne i fodbold, så bør man nok overveje at dyrke en anden sport.

                  Folk vil gerne være smarte og give den som cool investorer der investerer direkte på børsen. Men straks de har en aktie, der er på vej i rødt, så hyler de op. Så skriger de manipulation, forbud mod shorting, forbud mod algoritmer osv osv osv osv. Men straks deres kurser er grønne, så bliver de blinde på begge øjne, for så ser de ingen manipulation, så er der intet i vejen med reglerne osv, og det selv om der nok manipuleres mere opad end ned ved feks shorting.

                  Den dag jeg bliver selvstændig så vil det nok være som ejer af en fabrik der sælger tudekiks

                  1 Reply Last reply
                  13
                  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktør
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    VK..Jeg har fulgt debatten omkring shorting og algoritmer på sociale aktieplatforme gennem de sidste mange år.

                    Jeg kan konkludere, at accepten af markedsvilkårene blandt privatinvestorer har været stigende gennem årene. Der er langt mindre generel "klynk" og ansvarsfralæggelse for egne tabsgivende positioner nu end tidligere.

                    Det er kun i diverse facebookgrupper med debat om tabsgivende aktier og f.eks. i perioder i vores egen Bavarian-chat, at "brokkeriet" over markedsvilkårene er et fremtrædende fænomen.

                    1 Reply Last reply
                    10
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Alle må mene præcis, hvad de vil. Men det må jeg vel også, selv om min mening ikke ligefrem er populær?

                      Svært at forstå at folk kan bruge så meget tid på at deltage i et spil hvor de ikke kan li' reglerne og hvor de føler de konstant er udsat for snyd, svindel, manipulation og urent trav. Og igen, jeg synes det er meget sigende at folk kun hyler og ser manipulation når det er noget der går dem imod, mens alt er fryd og gammen når lige deres små aktier er fint grønne. Jeg synes det er barnligt, slet og ret.

                      God weekend.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • T Offline
                        T Offline
                        Thorkild01
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        At forholde sig til og acceptere den verden, vi lever i. Der vil jo altid være aktører på et marked, der har kapital og teknologisk bestemte konkurrencefordele, og det er helt sikkert en udvikling, der vil blive forstærket. Jeg selv er 75 og fra en tid før den første lommeregner. Vil du ikke i dag synes, det ville have været fuldstændig sindsygt, hvis Staten/EU for 70 år siden ville pålægge selskaber/personer, der havde råd til at anskaffe en lommeregner, en særskat, fordi, det gav dem en konkurrencemæssig fordel, når de skulle researche og analysere aktiemarkedet før de investerede.

                        1 Reply Last reply
                        7
                        • K Offline
                          K Offline
                          koden
                          wrote on sidst redigeret af
                          #13

                          vil faktisk hellere støtte ingen elafgift 🙂

                          Link Preview Image
                          Permanent afskaffelse af EL afgiften

                          Elafgiften på de 87 øre skal fjernes permanent.

                          favicon

                          borgerforslag.dk (www.borgerforslag.dk)

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                            Helge_LarsenPI-redaktør
                            wrote on sidst redigeret af
                            #14

                            Serviceoplysning:

                            Der er slettet flere indlæg i denne tråd pga persoligt rettede bemærkninger og motivforskning. Sker det igen vil hele tråden blive slettet.

                            En enkelt bemærkning mere om, at jeg som moderator er "stasi" vil betyde, at den pågældende vil få frataget sin skriveadgang.

                            Helge

                            1 Reply Last reply
                            8
                            • E Offline
                              E Offline
                              Esset
                              wrote on sidst redigeret af
                              #15

                              Jeg var bare nysgerrig efter at vide om det var mit indlæg der var problemet.? Hvis det var det, så smid mig bare ud, for der var ingen personangreb i den.
                              Hvis det er mit sidste indlæg, så fred være med eder alle.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • 1 Offline
                                1 Offline
                                198666
                                wrote on sidst redigeret af
                                #16

                                Jeg som trådstarter, har ikke ihvertfald ikke skrevet noget personligt. Så håber da ikke tråden bliver slettet...
                                Synes osse der er noget fornuftigt i tråden. Hvorfor skal vi private have dårlige forhold i forhold til computerhandler. Det kan jeg leve med, ellers må jeg lave mit eget trading program. Forstår dog ikke, hvorfor alle handler er gjordt anonyme, det er ikke en fordel for os

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  hans_christian
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #17

                                  De offentlige finanser er opjusteret med 16 milliarder
                                  kr., således der sagtens kunne blive råd til, at fjerne elafgiften.
                                  Men moderaterne og ældre sagen vil hellere bruge det
                                  økonomiske råderum til at opkvalificerer 10000 til 15000
                                  fra Indien og Indonesien til sundhedspersonalet herhjemme.
                                  Vi har verdens største offentlige sektor, hvad med at reducerer de kolde hænder inden for det offentlige med
                                  fem procent ca. 44000 personer, og opkvalificerer dem
                                  til sundhedspersonalet. Så er der råd til at give skatte-
                                  lettelser, og fjerne elafgiften. Endvidere er staten fri
                                  for, at skaffe boliger til 10000 til 15000 personer fra
                                  Indien og Indonesien.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • F Offline
                                    F Offline
                                    FA-langsigtet
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #18

                                    Fra de indlæg, der står tilbage, fornemmer jeg, at denne debat har været vidt omkring. Til og med næste års finanslov 🙂

                                    Når det kommer til "De store", "markedsmanipulation" og logaritmehandel, så husk, at små investorer faktisk har et par fordele:
                                    1) Agilitet. Jeg kan lukke næsten samtlige positioner i min portefølje - small cap og First North undtaget - uden at påvirke kursen nævneværdigt. Hvis Blackrock eller Berkshire Hathaway prøvede det samme, ville konsekvenserne være dramatiske.
                                    2) Uafhængighed. Jeg skal ikke stå til regnskab for en bestyrelse, (Fruen tæller ikke i den forbindelse), eller for medierne (tænk ATP med flere).

                                    M.a.o., man spiller de kort, man har på hånden.

                                    @VærKritisk: Send en besked, hvis du får brug for opstartskapital.

                                    1 Reply Last reply
                                    10
                                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                                      Helge_LarsenPI-redaktør
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #19

                                      198666...Der er rigtigt meget fornuftigt i denne tråd.

                                      Jeg slettede 4 indlæg som klart overtrådte vores kodeks for god debat. Det var intet i dem, som havde noget med trådens emne at gøre. På den baggrund fik jeg betegnelsen "stasi" i et indlæg som også er blevet slettet.

                                      PS: Problemet med at slette indlæg her i debatten er det samme som på Facebook. Alle vedhæftede indlæg til det slettede forsvinder også. Det vil sige at "uskyldige" indlæg også ryger ud. Det kan vi ikke ændre i koden på.

                                      1 Reply Last reply
                                      8
                                      • J Offline
                                        J Offline
                                        Jydsk_shipping
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #20

                                        Hver gang folk ønsker lavere aktieskat og snakker om "bedre aktiekultur" spørger jeg, hvad det skal gøre godt for. Har aldrig fået et godt svar. Jeg vil virkelig gerne vide det...

                                        Den fordel jeg kan se er at der er mere risikovillig kapital til nytegning af aktier, men: Langt langt langt de fleste "nye" penge, som vil tiltrækkes af lavere skat, ender jo i eksisterende aktier. Og så mister staten bare provenu...

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #21

                                          "Og så mister staten bare provenu..."

                                          Er det nødvendigvis en dårlig ting?

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger