Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Datadog

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er Datadog
    Leverer services til overvågning og monitorering af ens cloud services. servere, databaser, værktøjer og tjenester via en SaaS-baseret dataanalyseplatform.
    Virksomhedens SaaS-platform integrerer og automatiserer infrastrukturovervågning, overvågning af applikationsydelse, logstyring og sikkerhedsovervågning for at give real-time observerbarhed af sine kunders teknologistak.
    Derudover er der brugeroplevelsesovervågning, netværksydelsesovervågning, cloud-sikkerhed, udviklerfokuseret observerbarhed og hændelsesstyring samt en række delte funktioner, såsom dashboards, analyser, samarbejdsværktøjer og alarmfunktioner
    Det er en af markedslederne med en meget bred portefølje og en kompleks AI motor som styrke.
    17 produkter i en integreret platform.
    81% af kunderne bruger 2+ produkter, 43% bruger 4+ produkter, 19% bruger 6+ produkter
    25.500 kunder
    2.910 af kunderne har årlig tilbagevendende omsætning på USD 100k+, 317 af dem ligger 1+ mio.
    4.800 ansatte på 32 lokationer

    Nøgletal
    Kurs: 98,29
    Market Cap: 31.637B
    P/E: 0,00
    Forward P/E: 63,01
    P/S: 17,64
    P/B: 20,89
    Enterprise value: 29.629B
    Profit margin: -4,68%
    Operating margin : -5,80%
    ROE: -6,39%
    ROA: -2,30%
    Indtjeningsvækst kvartal: 0,00%
    Omsætningsvækst kvartal: 32,70%
    Udbytte: 0,00%

    Hvad taler for ?
    Mængden af services og den hastighed de er rullet ud med er imponerende.
    Integrationer til alle de store platforme.
    Siden 2017 ligger omsætningen på CAGR +66% !
    Løser en problemstilling ved at samle en række værktøjer der gør kompleks overvågning simplere
    Skalerbar forretningsmodel
    Høj organisk vækst, både antal kunder men også den mængde af services hver bruger
    Net dollar retention rate på 130+% - når først man har en kunde inde så bliver de og de øger også omsætningen
    Man bliver ved med kontinuerligt at poste penge i R&D
    Fordel ved skala, hvor deres platform behandler mere end 10 billioner signaler hver dag fra kundernes it-økosystemer, og hvert datapunkt gør services bedre til at forudsige og identificere problemer
    Har lanceret Audit Trail der er en service der hjælper firmaer med at opfylde regler og efterleve retningslinjer
    Sekulær medvind af digital transformation og skymigrering
    OpenAI ChatGPT-integration
    Kommer fra en række af solide kvartalsrapporter
    Meget stærkt finansiel situation gør at man kan blive ved at innovere. Likvider, likvide midler og omsættelige værdipapirer var på USD 2.0 mia. pr. 31. marts 2023.
    Q1 2023 viste omsætningsvækst på +33% y/y

    Hvad taler imod ?
    Pengene bliver investeret i fremtidige services, hvilket gør der er meget lidt tilbage på bundlinjen
    En del konkurrenter - SolarWinds, New Relic, Dynatrace, Elastic, Splunk, Azure DevOps, Amazon CloudWatch
    Den høje kvalitet af indtjeningen gør den er dyrt værdisat, hvis man kan holde vækstraterne, så vil man kunne vokse ind i værdisætningen.
    Flere outsourcer platformsdrift, så spørgsmålet er om det betyder noget for mængden af kunder
    Enhver afvigelse fra analytikernes konsensus vil betyde et stort fald.
    Vi mangler stadig at se om AI bølgen kommer til at gøre nogle af services overflødige.
    Gab mellem frit cash flow og EPS på grund af man er stort tilhænger af aktiebaseret kompensationer til medarbejderne. Et er at vokse meget, men hvis overskuddet konsekvent kun går til medarbejderne og ikke aktionærerne, hvornår skifter dette så ?

    Holdning
    Evnen til at drive konsistent vækst
    Uvurderligt værktøj for udviklere i større distribuerede systemer
    Konkurrencesituationen og de aktiebaseret kompensationer gør at jeg ikke har lyst til at købe ind.

    Hvordan har i andre det med selskaber der er så glade for aktiebaseret kompensationer ?

    1 Reply Last reply
    7
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Sætter meget pris på dine indlæg om dagens aktie. Gør dog ikke meget i US-aktier.

      1 Reply Last reply
      6
      • D Offline
        D Offline
        dagensaktie.dk
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Hovedparten af mit fokus er desværre imod US af den simple årsag at det oftest er her der er flest informationer til rådighed desværre. Ikke fra et strategisk perspektiv om det er her jeg ønsker eksponeringen.

        1 Reply Last reply
        4

        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

        With your input, this post could be even better 💗

        Tilmeld Log ind

        • Log ind

        • Har du ikke en konto? Tilmeld

        • Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger