Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

FREMRAGENDE PRÆLIMINÆRE RESULTATER FRA KLINISK FASE 2 FORSØG

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
9 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Aktieinvestoren
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    FREMRAGENDE PRÆLIMINÆRE RESULTATER FRA KLINISK FASE 2 FORSØG PÅ PATIENTER MED BETÆNDELSE I ENDETARMEN (POUCHITIS)

    Link Preview Image
    Encouraging preliminary data from the first part of a clinical study in pouchitis

    favicon

    Nasdaq Company News (view.news.eu.nasdaq.com)

    Fra Pharma Equity Group

    Reponex Pharmaceuticals A/S (helejet ENEBARN-datterselskab af PEG) har frigivet indledende data fra det igangværende kliniske fase 2 studie på patienter, som lider af pouchitis.

    De foreløbige data bekræfter, at behandlingen virkede efter hensigten og lindrede symptomerne hos 5 ud af 6 patienter. Vel at mærke efter blot EEN (1) behandling.

    Da de aktive ingredienser består af antibiotika, som ikke skaber resistens og som er blevet anvendt i millioner af mennesker siden Anden Verdenskrig, samt et humant protein, som menneskekroppen selv danner, ved man med sikkerhed, at ingredienserne ikke er giftige eller medfører væsentlige bivirkninger.

    Derfor er Reponex allerede i fuld gang med på Køge Sygehus at indrullere 12 nye patienter, som skal have flere doser indenfor et kort tidsrum - og her er det Reponex' forventning, at behandlingen vil vise sig at være endnu mere effektiv på patienterne.

    Der er aktuelt cirka 234.000 patienter pouchitis i USA og EU.

    Reponex har indgivdet patentansøgning DK PA201470416 "Compositions for the treatment of inflammatory bowel disease".

    Patentet ER ALLEREDE ENDEGYLDIGT UDSTEDT TIL REPONEX I USA - og patentet dækker ikke blot pouchitis men tillige IDB og Crohns Disease, som plager cirka 2 millioner patienter i USA og EU.

    Pouchitis rammer en særlig gruppe af tidligere opererede colitis ulcerosa-patienter, som har fået fjernet hele deres tyktarm. For at undgå en stomi-løsning har kirurgerne skabt et J-formet "sving" eller "pung" i den terminale tyndtarm for at tillade afføring at passere gennem anus.

    I cirka 234.000 tilfælde årligt (USA og EU) rammes disse patienter af betændelse i det J-formede "sving" eller "pung" - og denne betændelse kaldes for pouchitis.

    Pouchitis giver store smerter, meget hyppige toiletbesøg og ofte markant nedsat livskvalitet for patienterne.

    Betændelsestilstanden ved pouchitis er meget nært beslægtet med den betændelsestilstand, der karakteriserer Crohns Disease.

    Rækkevidden af de enormt positive resultater på Reponex-behandlingen af pouchitis stopper derfor ikke ved pouchitis:

    Der er således allerede hermed tilvejebragt meget stærke data til design og udførelse af det efterfølgende placebokontrollerede forsøg med RNX-041 for netop Crohns Disease.

    Professor, dr.med. Ismail Gögenur, Københavns Universitet, udtaler:

    "Jeg er begejstret for, at vi har været i stand til at vise en så stærk forbedring af pouchitis-symptomer, og objektive målinger foretaget under endoskopi og histologisk evaluering i de første 6 patienter i vores kliniske undersøgelse. At se så tydelig en effekt efter en enkelt behandling giver mig et reelt håb om, at vi kan udvikle en effektiv og sikker lokal behandling for pouchitis. Vi observerede 5 ud af 6 patienter med forbedring af Pouchitis Disease Activity Index (PDAI) totalscore. Det er virkelig opmuntrende at se denne form for potent effekt i kun én behandling og hos så mange patienter. Vi ser nu frem til anden fase af undersøgelsen for at evaluere effekterne af gentagen daglig behandling."

    Man undres over, at Reponex Pharmaceuticals (altså PEG-aktien) handles til en brøkdel af kursen på sammenlignelige selskaber, der blot har et enkelt præparat i klinisk fase 2.

    Reponex (altså PEG) har jo en hel stribe af lægemiddelkandidater i klinisk fase 2 - og der er MARKANT flere patienter til Reponex' lægemidler:

    o Peritonitis (betændelse i bughinden/bughulen)

    o Crohn's Disease og IBD (inflammatory bowel disease)

    o Pouchitis (betændelse i kirurgisk forkortet endetarm)

    o Colon adenomas (polypper i tyktarmen)

    o Colo-rectal cancer o Kroniske hudsår, herunder sår på fødder og underben hos diabetespatienter

    Af prospektets pkt. 2.1.3 fremgår ydermere, at REPONEX' prioriterede lægemiddelkandidater IKKE ER INDBYRDES RISIKOFORBUNDNE. Der er altså en flot risikospredning indbygget i PEG-aktien.

    Aktiekursen kan findes her:
    https://www.nasdaqomxnordic.com/aktier/microsite?Instrument=CSE21613&ISIN=DK0061155009

    1 Reply Last reply
    4
    • A Offline
      A Offline
      Aktieinvestoren
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Jeg fandt ovenstående og er interesseret i at høre hvad folks holdning er til dette?

      1 Reply Last reply
      4
      • P Offline
        P Offline
        Prof-Inv-DK
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Aktien er jo oppe 11%, så lidt gang i den er der jo altså kommet....

        1 Reply Last reply
        3
        • MatchM Offline
          MatchM Offline
          Match
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Vær opmærksom på, at det er den "gamle" BlueVision aktie, blot med nye ejere. Det er svært at bedømme, om der overhovedet er værdier i selskabet.

          Der er udstedt ca. 1.02 mia. aktier og børsværdien er lige nu 393 mio. kr.

          Der er lidt hokus-pokus fra en meget lav børsværdi i BlueVision til et - tilsyneladende - interessant pharmaselskab - så pas på.

          1 Reply Last reply
          4
          • L Offline
            L Offline
            Labredoor
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Der ligger en køber der skal bruge mange aktier i PEG.CO?

            113193_IMG_2724.jpeg

            1 Reply Last reply
            2
            • MatchM Offline
              MatchM Offline
              Match
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Interessant - men dog ikke en køber, der vil købe for enhver pris.

              1 Reply Last reply
              3
              • L Offline
                L Offline
                lossen
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Hvis køberen virkelig skulle bruge mange aktier, havde han vel ofret 0,2 øre ekstra pr. aktie? Man kan relativt nemt købe mange aktier, når de kun koster 38,2 øre. Billedet er fra lukkeauktionen, hvor aktien ikke engang kunne handles til dagens laveste kurs.

                1 Reply Last reply
                3
                • L Offline
                  L Offline
                  Labredoor
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  er der ikke kommet en meddelelse om at der var nogen der skulle købe mange aktier? Det var pga noget lov-krav.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • L Offline
                    L Offline
                    Labredoor
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Den er da steget ganske pænt det sidste tid...?

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • P Offline
                      P Offline
                      Prof-Inv-DK
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Måske aktien er brudt ud af sin sidelæns bevægelse...

                      Og nu ligner det da en pæn op-trend?

                      113449_PEG.JPG

                      1 Reply Last reply
                      1

                      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                      With your input, this post could be even better 💗

                      Tilmeld Log ind

                      • Log ind

                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                      • Login or register to search.
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Debatforum
                      • Seneste
                      • Populære
                      • Bruger