Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

udvikling i recepter Wegovy

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
9 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    EIMiller
    wrote on sidst redigeret af

så vidt jeg kan finde fra diverse offentlige nyheds sider ser antallet af recepter sådan ud i 2023 for Wegovy i USA:
    Uge
    16 136.000
    15 122.523
    14
    13
    12 108.600
    11 96.060
    10
    9
    8 78.777
    7 70.997
    6 68.260
    5
    4 52.787
    3 43.703
    2 40.599
    1 33.478

På månedsbasis vil jeg vurdere det til
    Januar - 160.000
    Febuar - 280.000
    Marts - 400.000
    April - +500.000 recepter

500.000 recept kan estimeres til følgende per måned:
    50% * 1400usd/mnd * 6,95kr/usd * 500.000 = ca. 2,4 mia kr. per måned.

Det er knap 30 mia om året.

Og det er kun i USA.

Jeg tror der kommer flere opjusteringer i år.

1 Reply Last reply
    14
    • V Offline
      V Offline
      vestasfan

Lyder lækkert, men kan du disclaime lidt, hvordan du er kommet frem til tallene, ellers kan de jo være tilfældige? (kilder??)

1 Reply Last reply
      5
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS

Følg løbende debatten i Novo-chatten omkring antallet af recepter samt produktionskapacitet m.m.

Just a moment...

favicon

(www.proinvestor.com)

1 Reply Last reply
        6
        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktør

Vestafan...Du kan blot google "recepter Wegovy". På den måde kan du selv nemt finde de officielle tal f.eks. fra USA og Danmark.

1 Reply Last reply
          8
          • V Offline
            V Offline
            vestasfan

Modtaget..

1 Reply Last reply
            6
            • E Offline
              E Offline
              EIMiller

De fleste har været skrevet her. Ellers google ugebrevet, euroinvestor, medwatch. Per Hansen - Nordnet har også kommenteret et par gange så vidt jeg husker.

1 Reply Last reply
              5
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden

Hej Emiller

har du kilder til uge 15 og uge 16? Jeg har nemlig ikke set opdaterede tal efter uge 12. Andet end en analytiker kommenterede, dog uden at nævne konkrete tal.

Ovenstående er 6% stigning uge for uge. Dog med rigtig stort spring fra 15 til 16

Hvis jeg benytter min model i forhold til 500.000 per mdr, så får jeg godt 1,5 mia kr per mdr. Den passer på en række historiske data. Men Q1 fra EL viste en rabat der er eksploderet. Deror er jeg spændt på at se novo Q1

1 Reply Last reply
                4
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden

I øvrigt er der danske tal ude for marts. KÆMPE stigning. 49% fra feb til marts.

37.700 personer i marts. Det er godt 6 promille af den danske befolkning. Hvis vi oversætter det til amerikanske tal, så er det 2 mio......

Link Preview Image
                  Siden blev ikke fundet

Vi beklager, men den side, du søger eller linker til, blev ikke fundet.

favicon

(sundhedsdatastyrelsen.dk)

Så DK er ret meget foran US kurven. Typisk er det den anden vej rundt. MEN det skyldes muligvis mange der via Sygesikring DK får stort tilskud. Og det er lige meldt ud det tilskud fjernes fra 1/1-2024.

Men tallene er vildt høje. Også US når man tænker på 6% stigning w/w.

Jeg tror stadig det bliver produktions begrænsninger der bliver det der sætter loftet. Hvor end det loft så er.

I øvrigt viser nedenstående 9 min indlæg meget godt både mulighederne og truslerne.

Mange som ikke bare er i nærheden af BMI over 27 der får udskrevet recepter til lige at smide nogle få kg. Hvilket betyder der er nogle diabetikere der indimellem oplever kort periode hvor de ikke kan få udleveret næste portion

https://abcnews.go.com/Health/popularity-ozempic-mounjaro-similar-drugs-driving-shortages-people/story?id=97356709

1 Reply Last reply
                  6
                  • E Offline
                    E Offline
                    EIMiller

Uge 15 og 16 er fra Euroinvestor
                    https://www.euroinvestor.dk/nyheder/novos-fedmemiddel-slaar-rekord-vaeksten-er-accelereret

1 Reply Last reply
                    6
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden

Ahh tak. Det havde jeg ikke set.

Det er lige så interessant/vigtigt at tracke ozempic salget idet flere forsøger at få den frem for wegovy. Fordi der i nogle forsikring gives tilskud til diabetes men ikke fedme.

Ozempic har jeg kun set data til uge 8. Og som kan ses nedenfor så er den kurve også ret stejl.

Lige så vigtigt er det at holde øje med Mounjaro salg. Se engang deres kurve. Nærmest direkte op i skyen til de ramte deres max kapacitet omkring 165.000 per uge

Link Preview Image
                      Ozempic prescriptions can be easy to get online. Its popularity for weight loss is hurting those who need it most | CNN

Telehealth and social media are playing a significant role in driving demand for Ozempic, a prescription drug that treats Type 2 diabetes, experts told CNN. The current drug shortage has limited access for patients with diabetes who rely on it to control their blood sugar.

favicon

CNN (edition.cnn.com)

1 Reply Last reply
                      6

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Debatforum
                      • Seneste
                      • Populære
                      • Bruger