Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Tesla: Er 10 % kursfald en passende regnskabsreaktion?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Tesla aktien faldt med 10 % efter sit kvartalsregnskab. Var den en afmålt og "passende" vurdering af det første kvartal og udsigterne for 2023?

    Tesla leverede et 1. kvartalsregnskab som var som forventet med hensyn til omsætning og indtjening (EPS)

    Alligevel faldt kurshammeren relativ hårdt, da investorerne i går torsdag fik lejlighed til at vurdere resultaterne

    10 % nedtur er en del hel. Er det det for meget, for lidt eller passende?

    Det afhænger formentlig af øjnene der ser

    De som synes reaktionen var passende kan tænkes at mene:

    Vi ved nu at bruttomarginen på kort sigt finansierer en betydelig del af prisnedsættelserne

    Det kommer formentlig til at fortsætte i 2. kvartal også

    Indtjeningsforventningerne bliver formentlig justeret let ned for 2023

    Den amerikanske økonomi er på vej i afkøling og det vil også have en effekt på Teslas afsætning

    Niveauet for årets billeverancer er formentlig forventningsstyringsmæssigt blevet skubbet ned imod 1,8-1,85 mio. og væk fra 2 mio. mærket

    De som synes kursreaktionen var for hård kan tænkes at mene:

    Regnskabet var som forventet.

    Man kan ikke tillade sig at være specielt overrasket over, at en nedgang i bruttomarginen finansierer prisnedsættelserne på kort sigt

    2023 er blot et år på vejen mod noget meget større

    Selv om Teslas bruttomarginal går ned, ligger den stadig meget markant over de andre bilfabrikanter

    De kommende år vil vise, at Tesla ikke kun er en bilproducent, men meget mere. I den henseende er kvartalsregnskabet den enlige svale, som ikke gør nogen sommer

    Kursfald - For stort eller passende. Det afhænger formentlig ikke mindst af øjnene der ser det

    Figur: Kursudvikling, Tesla, 1 uge

    Kilde: Nordnet

    112179_image001_23_.png

    1 Reply Last reply
    7
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Jeg tror ikke på at Tesla i længden kan opretteholde en margin som en markant over alle andre.

      1 Reply Last reply
      2
      • B Offline
        B Offline
        BLBear
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Bruttomargin ligger da ikke markant over nu? Hvis den er faldet fra knap 30 til knap 20 ligger den i den høje ende, hvis man ser bort fra de helt specielle mærker, men ikke unormalt.

        1 Reply Last reply
        1

        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

        With your input, this post could be even better 💗

        Tilmeld Log ind

        • Log ind

        • Har du ikke en konto? Tilmeld

        • Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger