Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Torm: Den langsigtede storaktionær stævner ud

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Det var længe en sejtrækker, men nu er storheden kommet til Torm og aktiekursen og det er helt naturligt, at der sælges ud. Det er formentlig begyndelsen til helt at lette anker

    For de som har fulgt Torm længe, er det bekendt, at tankrater og ditto indtjening er lunefulde

    De som kun er stødt på Torm de seneste år, har kun kendt opturen

    Over en meget lang periode - 10-20 år er der 1-2 meget store opture

    De kommer efter 1)længere nedtur 2)periode uden og kun med lille profitabilitet og ofte med store tab, rekapitalisering, m.v. til følge

    NU er en af de store opture

    Torm og andre tankrederier skover penge ind fordi raterne er høje

    Det kan meget vel vare 1-2 år endnu

    Torm sejler i al væsentlighed med mindre skibe som sejler med raffinerede produkter (ikke råolie)

    Deres storaktionær, kapitalfonden Oaktree vil sejle 5 mio. aktier med muligheder for yderligere 750.000 aktier

    Det svarer til op imod 7 % af selskabet

    Oaktree ejer op til 65 % af selskabets 83 mio. aktier

    5,75/54 mio.(65/83) svarer til 10,6 % af deres aktier

    Lang lang rejse på det åbne hav

    Torm sejler i smult vande, men sådan har det ikke altid været. Oaktree har været aktionær længe. Med i en rekonstruktion og har formentlig tvunget af omstændighederne forblevet aktionærer i en meget lang periode. Det er den periode, som formentlig er ved vejs ende. Oaktree sælger initielt ca. 10 % af deres aktier. Senere vil flere salgsrunder formentlig følge i takt med at Torm og andre tankrederier sejler på toppen af en "supercyklus", som kan vare 1-2 år endnu. I den periode skal investorerne forberede sig på at storaktionæren går helt fra borde. Det har længe, før opturen været en svær udvikling og investering. Det er kun naturligt at kapitalfonden sælger nu og de kommende kvartaler

    Kursudvikling, Torm

    Kilde: Nordnet

    111740_image001_11_.png

    1 Reply Last reply
    1
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Torm-aktien falder 13 pct. efter melding om aktiesalg

      30/3 09:52

      Aktierne i rederiet Torm falder efter tre kvarters handel med knap 13 pct. til 199,10 kr. efter en melding om et aktiesalg.

      Torms hovedaktionær, Oaktree Capital, vil gennem selskabet OCM Njord Holdings sælge 5 mio. aktier i det danske rederi.

      Det fremgik af en meddelelse fra Torm fra sent onsdag.

      Som en del af salget vil OCM Njord Holdings også tilbyde en option på køb af yderligere 750.000 aktier inden for 30 dage.

      Salget gennemføres på markedsbetingelser, skriver Torm i meddelelsen. Samtidig kan der ikke gives garanti for, at salget faktisk gennemføres.

      5 mio. aktier svarer til omtrent 6 pct. af den samlede aktiekapital i Torm , mens 5,75 mio. aktier vil være 6,9 pct. af aktiekapitalen.

      Oaktree ejer inden salget omkring 65 pct. af aktiekapitalen i Torm , fremgår det af meddelelsen.

      Citigroup, Evercore og Jefferies er valgt som rådgivere til salget.

      .\˙ MarketWire

      1 Reply Last reply
      0
      • A Offline
        A Offline
        Arne_A
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Det ligner da en oplagt købsmulighed, hvis ikke man i forvejen er overvægtet i Torm.

        1 Reply Last reply
        0

        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

        With your input, this post could be even better 💗

        Tilmeld Log ind

        • Log ind

        • Har du ikke en konto? Tilmeld

        • Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger