Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Hjælp til REITS etf

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
8 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    Thunderbolt52
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hej, har hørt om disse fra en kollega, kan nogen fortælle hvad det går ud på og har i nogen erfaring med disse?
    På forhånd tak

    1 Reply Last reply
    3
    • J Offline
      J Offline
      jane_Thorsen
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Linnea Schimidt har skrevet nogle artikler om REITs - investeringer i ejendomme - jeg ville også gerne vide, hvilken der kunne være interesant i forhold til aktiesparekonto

      1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Hej 🙂

        REITs betyder Real Estate Investment Trusts.

        Hvis er listet som et REIT aktie-selskab, er der kun én forskel i forhold almindelige aktie-selskaber, og det er at man er forpligtet til at udbetale 90% af overskudet i udbytte til aktionærerne.

        ============================

        "A real estate investment trust (REIT, pronounced "reet"[1]) is a company that owns, and in most cases operates, income-producing real estate. REITs own many types of commercial real estate, including office and apartment buildings, warehouses, hospitals, shopping centers, hotels and commercial forests. Some REITs engage in financing real estate.

        ============================

        Min kone har 2 REITs i hendes pension, og det er ...

        Sabra Healthcare (Ticker: SBRA)
        Omega Healthcare (Ticker: OHI)

        Disse 2 selskaber driver henholdsvis ca. 1200 og ca. 800 plejehjem. Og hvert kvartal betaler de så et udbytte af overskuddet for drive disse plejehjem. Det bliver betragtet som en meget defensiv høj-udbytte investering.

        I mit Excel, er det den sidste fane der indeholder REITs + et meget attraktivt investerings-selskab - der hedder TCP Capital (Ticker: TCPC) - der ligeledes udbetaler et højt kvartals-udbytte.

        Skriv hvis du har spørgsmål 🙂

        1 Reply Last reply
        6
        • T Offline
          T Offline
          Thunderbolt52
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Tak for info, du nævner Excel , er det et du ville vedhæfte?..eller hvad mener du med "i mit Excel" ?

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hej Thunderbolt52,

            Det er fordi jeg har sendt mit Regnskabs-Excel ark ud til næsten 120 brugere af dette forum, eller folk der bare læser med.

            Der er regnskaberne med Omsætning, Indtjenings efter skat til og med 2016 - samt udbytte udviklingen i udbytte udbetalinger for hvert selskab siden 2009.

            Skriv til mig på denne mail, og så sender jeg Excel-arket til dig. Og fanen REITs er den sidste fane. Så tjek hver fane og se om der er andre selskaber du kunne være interesseret i.

            [email protected]

            De selskaber der vil være relevante for dig, hvis du leder efter attraktive kvartals-udbytter, er:

            Hannon Armstrong (ticker: HASI) i fanen USA
            TCP Capital (ticker: TCPC) i fanen REITs
            Omega Healthcare (ticker: OHI) i fanen REITs
            Sabra Healthcare (ticker: SBRA) i fanen REITs
            MFA Financial (ticker: TCPC) i fanen REITs
            Unilever (ticker: ULVR) i fanen Nordic Consumers

            PS: Hannon Armstrong er ikke en REIT, men et investerings-selskab, der kun investerer i profitable grønne ESG løsninger. De har også en ret god kvartals udbytte politik.

            PS: TCP Capital er helle ikke en REIT, men er et investerings-selskab, der investerer i unoterede profitable selskaber. De betaler også et pænt udbytte hvert kvartal. Selskabet minder lidt om Løvens Hule .. altså TCP Capital investerer i både noterede og unoterede profitable selskaber, og betaler så et pænt kvartals-udbytte.

            PPS: Unilever, som er listet i både Holland og UK udbetaler også et meget attraktivt kvartals-udbytte på 2% per kvartal, så 8% om året. Det er listet på børsen UK og på børsen i Holland.

            Håber det var en hjælp 🙂

            1 Reply Last reply
            6
            • J Offline
              J Offline
              jane_Thorsen
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Hej NordicStock
              Håber det er ok at jeg også skriver til dig ang. dit Excel ark - synes det lyder spændende ?

              1 Reply Last reply
              3
              • T Offline
                T Offline
                Thunderbolt52
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Tak, jeg skriver til dig ??

                1 Reply Last reply
                4
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Hej Jane 🙂 Det er helt fint at du skriver 🙂

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • J Offline
                    J Offline
                    jane_Thorsen
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Takker mange gange ;0)

                    1 Reply Last reply
                    4

                    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                    With your input, this post could be even better 💗

                    Tilmeld Log ind

                    • Log ind

                    • Har du ikke en konto? Tilmeld

                    • Login or register to search.
                    • First post
                      Last post
                    0
                    • Debatforum
                    • Seneste
                    • Populære
                    • Bruger